OVB Nejvstřícnější bankou – Handicap Friendly je Česká spořitelna

23.05.2013 15:44

Nejvstřícnější bankou - Handicap Friendly za první čtvrtletí roku 2013 se stala Česká spořitelna. Tato banka získala nejvyšší hodnocení 85 procent. Za vedoucí Českou spořitelnou se umístila Sberbank a Fio banka, které shodně obdrželi hodnocení 80 procent. Třetí místo pak obsadila Komerční banka se 77,4 procenty. Banky z pohledu jejich vstřícnosti k osobám se zdravotním postižením hodnotí samy tyto osoby. Výsledky hodnocení tak ukazují vstřícnost bank v očích lidí se zdravotním postižením.

OVB Nejvstřícnější bankou – Handicap Friendly je Česká spořitelna
Foto: Archiv
Popisek: Česká spořitelna - logo

Česká spořitelna je vůči OZP nejvstřícnější

Česká spořitelna se umístila v historicky prvním hodnocení OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly na prvním místě a získala suverénně nejvyšší hodnocení 85 procent. Na první místo tak banku vyneslo 287 osob se zdravotním postižením, které využili možnosti ohodnotit tuzemské banky z hlediska jejich vstřícnosti ke skupině občanů se zdravotním postižením.

Česká spořitelna se umístila jako nejlepší ve většině hypotetických kategoriích hodnocení, tedy v přístupnosti a dostupnosti svých poboček a bankomatů (bezbariérové přístupy, dostupnost poboček, jejich dohledatelnost apod.), dále v rozsahu produktů přizpůsobených osobám se zdravotním postižením, ve vybavenosti poboček pro potřeby OZP, nebo v úpravě a uživatelskému komfortu obslužnosti internetových stránek a internetového bankovnictví.

Své hodnocení odůvodňuje Karel Hřivna, s pohybovým onemocněním takto. "Ještě se mi nestalo, že bych se nemohl sám, svými silami do pobočky banky dostat. Vždy jsem snadno našel možnost, jak banku navštívit. Vždy přitom dostane přednost a nemusím čekat ve frontě. S úctou vůči nízkonákladovým bankám, které jsou možná levnější, ale nejsou pro nás vhodné, konstatuji, že lidé jako já potřebují osobní vyřízení a osobní kontakt s lidmi, kteří zpravují jejich finance a to Česká spořitelna a její zaměstnanci plně splňují a za to jim díky."

Velmi pozitivně byla ze strany OZP hodnocena profesionalita a ochota zaměstnanců banky i specialistů, kteří si problémy a požadavky OZP zabývají. Česká spořitelna také dále investuje do rozvoje a rozšiřování bankomatů uzpůsobených pro používání ze strany lidí se zrakovým postižením. Koncept těchto bankomatů však není ze strany OZP hodnocen pouze pozitivně.

Pan Jan Horký s postižením zraku k bankomatům určeným pro nevidomé klienty ve svém hodnocení uvádí: "Bankomaty pro slepé jsou fajn, zní to dobře, ale je třeba je také konkrétně vyzkoušet, abyste věděli, o čem to skutečně je. Bankomat například nemohu použít sám. Jako nevidomý člověk totiž nevidím, zda mě při výběru hotovosti nikdo nepozoruje a věřte, je to velmi nepříjemný pocit. Proto musím k bankomatu chodit vždy s někým z příbuzných, kteří mě při výběru chrání, což není moc komfortní řešení."

Mezi ostatními hodnoceními však převládá pozitivní pohled na vstřícnost a přístup České spořitelny ve vztahu k osobám se zdravotním postižením. Osobám se zdravotním postižením se při jednoslovném hodnocení banky inspirovanému jejich prvními pocity vybavují termíny „jistota“ a „dostupnost“.

Klára Pačesová z tiskového centra České spořitelny své umístění komentuje takto: "Výsledků hlasování osob se zdravotním postižením si velmi vážíme a vnímáme ho jako ocenění našich aktivit, které pro osoby se zdravotním postižením děláme."

Osoby se zdravotním postižením jsou slyšet

Výsledky hodnocení, ale i přístup a aktivita bank v tomto segmentu potvrzují, že hlasy osob se zdravotním postižením jsou čím dál více slyšet a banky tyto hlasy berou na vědomí. Osoby se zdravotním postižením činí už dnes pro banky velkou část jejich klientů. Jedná se přitom o klienty, kteří mají speciální potřeby a vyžadují mírně odlišný přístup ze strany bank. Vnímání OZP komentuje Václav Krása, předseda Národní rady osob se zdravotním postižením, která je také partnerem projektu Handicap Friendly: „Jakýkoliv projekt, který přináší OZP možnost vyjádřit se k aktuálním otázkám, problémům či návrhům této významné skupiny obyvatel vítám. To se týká i projektu hodnocení bank, který zde dosud chyběl a který dává OZP možnost ukázat bankám, jak je OZP vnímají, v čem je kritizují a co naopak na jejich přístupu oceňují. Názory OZP znamenají pro banky neocenitelnou zpětnou vazbu a v podstatě i návod, jak se k této velké skupiny občanů chovat.“

Hodnocení OVB Vstřícná banka - Handicap Friendly - I. čtvrtletí 2013

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Petr Bendl byl položen dotaz

Pomoc zemědělcům

Dobrý den, jste pro pomoc zemědělcům kvůli nepřízni počasí? Já to narovinu nechápu. Proč se pořád zemědělci tak podporují? Netvrdím, že to mají lehké, ale kdo to má dnes snadné? A podporují se snad jiná odvětví, protože se jim nedaří? Neměli by se zemědělci na takovou situaci připravit a třeba nějak...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda chce usnadnit rodičům předškolních dětí brzký návrat do zaměstnání a zpřísnit ochranu ovzduší

10:17 Úřad vlády: Vláda chce usnadnit rodičům předškolních dětí brzký návrat do zaměstnání a zpřísnit ochranu ovzduší

Obce mají mít od roku 2026 povinnost zajistit tříletým a starším dětem, které nepřijme spádová mateř…