Bankovní index 2.Q 2014 - náklady klientských profilů

24.07.2014 9:17 | Zprávy

Všechny banky provádějí segmentaci trhu, resp. jednotliví klienti svým vzorcem užívání bankovních služeb spadají do více, či méně homogenních skupin. Tyto skupiny se primárně odlišují frekvencí užívání služeb a volbou komunikačního kanálu. Stejně tak i respondenti Kalkulátoru tvoří určité skupiny, chceme-li klientské clustery. V rámci zkoumání dat (více viz část Metodika výpočtů bankovního indexu) byly identifikovány 4 standardní profily a jeden nestandardní. První čtyři jsou typické skupiny retailových bankovních klientů a poslední jsou pracovním názvem extrémní klienti.

Bankovní index 2.Q 2014 - náklady klientských profilů
Foto: bankovnipoplatky.com
Popisek: Logo serveru bankovnipoplatky.com

Na rozdíl od většího počtu poplatkových změn v 1. kvartálu roku 2014, byl druhý kvartál mnohem klidnější. Změny se obvykle navíc netýkaly hlavních služeb základních účtů, které jsou sledovány bankovním indexem. Evropsko-ruská banka v dubnu zdražila výběry z bankomatu v ČR z 9 Kč na 17 Kč, ale první výběr v měsíci je nově zdarma. Příznivější zpráva přišla z Raiffeisenbank, která snižuje u eKonta KOMPLET hranici požadovaného kreditního obratu při aktivním využívání z 25 000 Kč na 15 000 Kč. Díky tomu je splnění obratové podmínky mnohem „lidovější“ a blíží se podobně nízkým limitům jaké má např. Equa bank (10 000 Kč). Sazebník výrazně dále upravuje Sberbank směrem k jednoduššímu a přehlednějšímu modelu i názvosloví (vyšlá platba se nyní nazývá odchozí apod.). Ohledně základních služeb běžného účtu se jedná o drobné zlevnění pro tuzemský platební styk – odchozí platba pořízená prostřednictvím elektronického bankovnictví nebo automatická opakovaná platba (trvalý příkaz, SIPO) budou stát 5 místo 6 Kč. Součástí varianty START u FÉR konta již nejsou dvě platební karty dle výběru, ale jen jedna elektronická platební karta. Ohledně produktových změn došlo k uvedení nových produktů, kterými se zavedenější značky snaží vzdorovat přechodům klientů k nízkonákladovým produktům. Konkrétně se jedná o UniCredit a GE Money Bank. K dosavadním produktům je zařadíme v příštím reportu a jako předtím po nějakou dobu ponecháme pro srovnání ještě původní účty.

Frekvence užití služeb, volba komunikačního kanálu a rozbor jednotlivých profilů (clusterů) najdete v tabulce metodiky výpočtu zde:

http://www.bankovnipoplatky.com/bankovni-index---metodika-12509.html

Tabulka 1: 15 nejvhodnějších účtů pro jednotlivé profily s měsíčním zpoplatněním pro 2. kvartál 2014

Aktivní klient

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

Radek Rozvoral byl položen dotaz

volby

Dost často mluvíte o tom, jak budou výsledky voleb zmanipulovány. Máte v plánu je napadnout u soudu? Na čem to bude záležet? A opravdu myslíte, že lidé, co budou volit v zahraničí, budou mít na výsledek voleb takový vliv? Podle mě se dost přeceňuje. Problém vidím jinde a vy ho taky zmiňujete, že lid...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Podpora charitativním během kolem Nové radnice

16:26 MHMP: Podpora charitativním během kolem Nové radnice

Zástupci vedení metropole, zaměstnanci Magistrátu hl. m. Prahy i veřejnost ve čtvrtek ve 12.00 hodin…

reklama