Pivovarníci stanovili své strategické priority

08.11.2012 17:30

Na strategickém semináři, který zorganizoval Český svaz pivovarů a sladoven, byly projednány strategické priority svazu pro období let 2013–2015. Semináře se zúčastnili vedle členů předsednictva ČSPS představitelé nejvýznamnějších pivovarských skupin a pivovarů u nás, zástupci chmelařů a hosté.

Pivovarníci stanovili své strategické priority
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pivo

V první části semináře vystoupil MVDr. Pavel Bohatec, vrchní ředitel Sekce potravinářských výrob, Úřadu pro potraviny, Ministerstva zemědělství ČR, který informoval o nové zemědělské politice v EU od roku 2013, a především zákoně o potravinách. RNDr. Ladislav Minčič, CSc., MBA, 1. náměstek ministra financí, promluvil o odhadech vývoje daňového prostředí v ČR a Pierre-Olivier Bergeron, generální sekretář Brewers of Europe, představil trendy vývoje image piva na evropských trzích.

V další části semináře byly diskutovány klíčové priority svazu. Mezi ně patří především udržení sazby spotřební daně z piva, případně navrácení sazby spotřební daně na úroveň z roku 2009. S tím souvisí i nutnost ještě více zdůrazňovat přínos pivovarství pro české hospodářství.

„Chceme se více zaměřit na další budování pozitivní image českého piva s využitím Chráněného zeměpisného označení České pivo a také českého pivního průmyslu. To považujeme za jeden z klíčových bodů našich budoucích aktivit, začneme komunikací,“ sdělil Ing. František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. „S tématem velmi úzce souvisí nezbytnost akcentovat přírodní charakter piva a dále podporovat roli producentů českého chmele a ječmene. Tím doslova bojujeme za udržení českého zemědělství,“ doplnil František Šámal.

Pivovarníci chtějí znovu oživit spolupráci s lékaři a s jejich pomocí komunikovat pozitivní zdravotní účinky piva při rozumné a přiměřené konzumaci. Svaz počítá s tím, že do komunikačních aktivit více zapojí sládky, kteří šířili a dodnes šíří slávu našeho piva u nás i za hranicemi. Akcent bude kladen též na hledání odpovídajících forem komunikace s mladší cílovou skupinou ve věku 18–35 let, chceme těmto zákazníkům sdělit, proč je pivo i dnes moderní nápoj.

Další strategickou prioritou svazu jsou aktivity v oblasti společenské zodpovědnosti pivovarů jako producentů nízkoalkoholického nápoje. Vedle stávajících projektů se počítá se zaměřením na problematiku boje proti pití nezletilých. Počítá se s intenzivní spoluprácí s prodejci piva jak v obchodě, tak v gastronomických zařízeních.

S tím je spojena také nutnost pokračovat v projektech zaměřených na podporu prodeje nealkoholického piva. Mezi ně patří již dva roky úspěšně fungující projekt Řídím, piju nealko pivo realizovaný ve spolupráci s Policií ČR. Snahou především členských pivovarů bude dosáhnout úpravy legislativního rámce tak, aby nealko pivo bylo vyčleněno z pivní kategorie, tak dosáhneme omezení regulace v oblasti obchodu a marketingu. Nealko pivo pak bude významněji využíváno coby bezpečná varianta pití piva a konkurenční výhoda pivovarníků oproti ostatním výrobcům alkoholických nápojů.

Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

17:08 Toto Pavel Novotný nebude číst rád. Z ODS hřmí za kauzu Felix Slováček

Překročil všechny meze, nemá v ODS co dělat. Známý provokatér Pavel Novotný, který je za občanské de…