O praktikách jednoho z největších tuzemských mobilních operátorů jsme čtenáře ParlamentníchListů.cz informovali minulý týden. Na redakci se obrátilo několik nespokojených zákazníků, a když jsme situaci začali prověřovat, ukázalo se, že nespokojených zákazníků je velké množství.
Na otázky naší redakce reagovali zástupci České obchodní inspekce i samotného operátora. Operátor změnou podmínek služby neporušuje žádný zákon, ale jeho postup zákazníkům vadí. Jak pro ParlamentníListy.cz uvedl tiskový mluvčí České obchodní inspekce František Kotrba, uživatel má právo vypovědět závazek do třiceti dnů ode dne, kdy byl o změně vyrozuměn, nebo od okamžiku, kdy byl digitální obsah změněn, podle toho, co nastane později. Zrušit službu ale není tak jednoduché, což je společně s platbou za nechtěnou a nevyžádanou službu hlavním předmětem stížností zákazníků.
Operátor se brání, že o změnách informoval s dostatečným předstihem. Lidé ale mají při snaze o výpověď nechtěné služby problémy. Robot na infolince jejich požadavku často nerozumí a někdy zákazníkovi i zavěsí telefon. Na pobočce se tvoří fronty a i tam lidé hlásí problémy, například tehdy, kdy s sebou nemají fyzický občanský průkaz, ale „pouze“ eDoklad. Mluvčí O2 Veronika Zachariášová ParlamentnímListům.cz sdělila, že společnost si je provozních komplikací vědoma a nastalá situace ji mrzí. „Posílili jsme kapacity zákaznické péče a znovu připomněli, že žádosti o změnu tarifu nebo zrušení služeb je potřeba řešit bez odkladu. Intenzivně také zpracováváme všechny dodatečné požadavky, které jsme od zákazníků obdrželi,“ uvádí. Operátor zákazníky ujišťuje, že „(společnost O2) nechce a ani nikdy nechtěla žádného ze zákazníků připravit o právo vypovědět smlouvu o poskytování služeb do oznámeného data změny, jestliže s novými podmínkami nesouhlasí. Pokud bude z kapacitních důvodů výpověď vyřízena později, zákazníci rozhodně nebudou platit nic navíc.“
Stížnosti ale přibývají, protože základní problém se nezměnil. Společnost O2 i nadále zákazníkům při změně tarifů na nové zvyšuje platby a někdy jim dává balíčky se službami, které nechtějí, nebo dokonce ani nemohou využívat. Zákaznice paní Barbora popsala přesně takový problém. „To je od vás teda opravdu ‚luxusní prasárna‘. Službu ONEPLAY nechci, a to i proto, že nemám chytrou televizi ani Wi-Fi. Přesto mi ji automaticky účtujete bez mého vědomí!? Proč?“ ptá se. Přidává i snímek nového vyúčtování. V něm je uvedena služba Oneplay Komfort, která stojí měsíčně 199 korun, v případě „rodinného sledování“ cena roste na 298 korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Novotný
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Uživateli nejlépe hodnocený komentář
| 7 | 0
Další články z rubriky

5:30 Havel jim udělil milost. Pravda o únosu letadla z majora Zemana
PO STOPÁCH MAJORA ZEMANA Díl Mimikry ze seriálu 30 případů majora Zemana se proslavil písní Bič boží…
- 20:37 Loutkáře máte v Rusku, soptila Leyenová. Sype se jí prý i vlastní frakce
- 12:45 Poučování lůzy z festivalového luxusu. Holec zdraví Vary
- 18:03 Zaplaťte miliony a můžete „bydlet“. Šokující vývoj v ČR
- 12:40 A do mě se může? Zlá připomínka v kauze Turek a Rychlíková
- 10:08 Čím dál víc peněz na zbrojení? Na pořadu je zákon o referendu, říká Zaorálek