„Daruji sperma. Zdravý, neočkovaný.“ Piráti se hádali o covid. A auta. Ale jak

10.08.2021 12:30 | Ze sítí

Doprava, zákaz aut ve městech nebo covidová panika. Nahlédli jsme do pirátského internetového fóra a přinášíme ukázku, jakými tématy v současné době členové a příznivci Pirátské strany žijí. Při diskusi o covidových opatřeních se dokonce pirátský člen z Prahy chlubil, že daruje sperma.

„Daruji sperma. Zdravý, neočkovaný.“ Piráti se hádali o covid. A auta. Ale jak
Foto: Hans Štembera
Popisek: Slavnostní křest pirátské knihy Česko InsPIRATIvní za účasti místopředsedkyně Pirátů Olgy Richterové

Anketa

Je dobře, že byl Koudelka dočasně pověřen řízením BIS?

hlasovalo: 9406 lidí
Piráti v Praze dlouhodobě omezují automobilovou dopravu, zavírají různé důležité části města pro průjezd aut, propagují cyklistiku a rádi by do roku 2030 postavili tisíce dobíjecích stanic pro elektromobily. Zdaleka ne všichni členové s tímto souhlasí a pirátská vnitrostranická diskuse ukazuje, že partaj nemá úplně jasno, jakým směrem se vydat.

Budoucnost dopravy je jedno ze stovek témat internetového pirátského fóra, které si může přečíst kdokoli. Do debatního vlákna se zapojili i diskutéři zvenku, tedy nečlenové Pirátů. Jeden z nich upozornil, že pokud se bere v úvahu nejen provoz, ale i výroba vozidla, ekologičtější než elektroauta jsou automobily se spalovacím motorem.

„Stále mi chybí srovnání ekologické stopy u řetězce: těžba ropy - distribuce - spalovací motor, těžba lithia - výroba baterie - distribuce - elektromotor - distribuce - recyklační centrum. Jestli je druh baterie svázaný s konkrétním modelem elektromobilu, tak cca po sedmi letech se může celé auto zahodit. Kdežto auto se spalovacím motorem může sloužit i desítky let,” napsal uživatel Nikezeus v pirátském fóru.

Podle člena Pirátů Marka Krejbského z Vysočiny je to ale jinak. „Přírodní zdroje energií budou díky elektromobilům ve výhodě, konečně bude možno ukládat větší množství energie doslova u domu či v garáži. Každý jeden elektromobil bude vyrovnávat výkyvy spotřeby. Průměrný osobní automobil jede méně než 5 % své doby existence. 95 % času je někde zaparkován. Když se nám povede vybudovat infrastrukturu pro elektromobily tak, aby byl zaparkován u dobíjecího bodu, tak využijeme výrazně více levné energie z obnovitelných zdrojů - slunce a vítr,” napsal Krejbský.

Pirátský kolega Petr Vileta z Plzeňského kraje mu pohotově odpověděl. „No jo, ale problém je, že elektromobil je zaparkován právě v době, kdy se moc solární a větrné energie nevyrobí, tedy nejde nabíjet a rovněž je zaparkován v době, kdy se sice energie vyrábí, ale potřebuješ si ho dobít na zpáteční cestu,” kontroval. 

Následně se rozeběhla debata o čistotě či škodlivosti energie vyrobené jadernými elektrárnami. „Prosím, jaké znečištění způsobuje jádro? Těch pár sudů vyhořelého paliva, které za pár let budeme umět znovu použít?” ptal se Vileta.

„Fukušima nebo Černobyl jsou vyhořelé již pár let a stále jaksi nejdou znovu použít - včetně krajiny v okolí,” reagoval Pirát Krejsbký z Vysočiny. 

Odpovědi se dočkal vzápětí. „V okolí Černobylu žijí divoká zvířata a nezdá se, že by jim to zrovna vadilo. Samozřejmě je to nepříjemné, ale to byly havárie. Já osobně si nemyslím, že elektřina bude v budoucnosti levnější, zatím celý můj život jen zdražuje i přes technický pokrok. Nebo právě kvůli němu? Jestli se ve větší míře prosadí elektromobily a chudší část lidí najde nějaký způsob, jak původní drahé akumulátory nahradit něčím levnějším i za cenu zkráceného dojezdu a budou tak vznikat elektrické „ojetiny", tak fakt nevím, jak kdo chce tu elektřinu vyrobit, aby jí bylo jednak dost a jednak ve správnou denní dobu. Ostatně každý ze „zelených" nadšenců si může udělat takový soukromý pokus. Koupí si solární nabíječku na mobil a bude striktně dodržovat, že svůj mobil nabíjí jen touto nabíječkou. Nebo si jednu místnost v domě vybaví osvětlením na solár, s akumulací, ale opět dodržovat, že si tam nesmí nikdy posvítit ani obyčejnou kapesní baterkou. Když nebude nabito, bude prostě tma. Buď to bude muset brutálně naddimenzovat, což pozná na ceně, nebo ho tu bude v běžném životě omezovat,” poradil Vileta.

Rychlý přechod na elektromobily se nelíbí ani pirátskému členovi Vítu Juráskovi z jižní Moravy. „Přijde mi, že elektromobily jsou sázka příliš do budoucnosti, protože nemáme rozumné baterie. Použít pro transfer vodík mi přijde mnohem praktičtější jak pro řidiče tak pro efekty na infrastrukturu - elektromobily síť rozkolísávají, vodíková elektrolýza by naopak fungovala jako tlumič výkyvů z obnovitelných zdrojů energie,” napsal Jurásek.

Jiný diskutér pirátského fóra zašel ze všech nejdál. „Nejlevněji bude vycházet chůze a jízda na kole. Takže znovu bych se přimlouval za zákaz osobní dopravy v městech. Tam jsou vzdálenosti krátké a hromadná doprava dostupná. Jenom tímto opatřením by se dalo snížit množství aut minimálně o polovinu,” napsal uživatel QNX.

Nejen doprava byla aktuálním námětem k místy ostřejším diskusím. Vlákno covid a panika je sice zatím čerstvé a obsáhlou debatu neobsahuje, i tak si několik členů a příznivců stihlo vyměnit zajímavé poznatky. 

Anketa

Kolik dle vás existuje pohlaví?

98%
hlasovalo: 18865 lidí

Nečlen Pirátů Roman Rous psal počátkem léta, že ministr Vojtěch prý začíná panikařit. „A mě by zajímalo, jak se na to dívají Piráti. Mám pocit, že se furt zapomíná na cíl - udržet obsazenost nemocnic covidem v rozumných mezích,” uvedl komentující občan.

Podle oficiálního pirátského příznivce P. Kubeše je nutné občany „motivovat”, ale musí se na to jít pomalu, zato však účinně. „Lidé jsou už tak ze všeho otrávení, že bude velmi těžké je vyzývat nebo motivovat, aby něco dělali. Přijde mi, že ať je to zákaz, výzva nebo motivace, tak lidé mají pocit, že všechny tři varianty jim zasahují do jejich svobody. A vracím se hned na začátek... záleží na každém z nás, jak se k tomu postaví. Ale člověk by se měl zamyslet nad tím, že svým chováním neubližuje ani tak sobě, ale spíše ostatním. Já osobně bych si neodpustil, kdyby mojí vinou někdo zemřel a ještě ke všemu skrz nenasazený respirátor. Je potřeba občany ČR motivovat, ale pomalu a především účinně,” napsal Kubeš.

To člen Pirátské strany Josef Kadleček z Prahy to viděl jinak. „Tak nám ve Francii zavedli covid-pasy pro vstup už jen do kavárny. Majitel, pokud nezkontroluje a obslouží neočkovaného (a takový to blábláblá o prodělaném někdy něco), dostane tak mastnou pokutu, že rovnou předem skončil. Tak jak se Piráti od začátku bili v prsa, že něco takového je nepřípustné, tak doufám, že nejsme/te jak korouhvička a trváme/te stále na tomtéž a nepřekabátili jste ve Svědky covidovy. P.S.: Inzerát: Zaručeně neočkovaný, zdravý, daruji sperma,” napsal Pirát. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

COVID

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Radim Panenka

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

4:46 Je mi z toho na zvracení. Politický analytik Baránek a jiní o fotce slovenského exministra obrany s českou „nánou“ Černochovou

„Přijde k většímu a staršímu bratrovi, protože tak se to tradovalo, a tak moc se mu chce dostat do a…