„Gretenismus?“ Už i NKÚ? Advokát Koudelka odhaluje nebezpečné důsledky

27.12.2019 12:55 | Zprávy

Klimatickou ideologií se nakazil už i Nejvyšší kontrolní úřad. Tvrdí to advokát Zdeněk Koudelka, člen Trikolóry. Reaguje tak na zprávu úřadu, podle které Česko zaostává za ostatními zeměmi v danění neekologických zdrojů. A nemá tak prostředky na podporu těch ekologických. Podle Koudelky tak NKÚ překračuje svou Ústavou danou úlohu a prosazuje politiku „nesociální a lupičskou, jež zatěžuje finančně všechny, včetně chudých, ve prospěch malého množství bohatých“. Koudelka též pochválil Zemanův projev.

„Gretenismus?“ Už i NKÚ? Advokát Koudelka odhaluje nebezpečné důsledky
Foto: Archiv PL
Popisek: Zdeněk Koudelka

9. 12. 2019 vydal Nejvyšší kontrolní úřad tiskovou zprávu, podle které nemá Česká republika účinná daňová opatření, která by pomohla splnit cíle v ochraně klimatu, a prý tak zaostává za ostatními zeměmi EU. Píše se v ní například: „ČR se stejně jako další země zavázala k ochraně klimatu. K tomu, aby dosáhla v environmentální politice svých cílů, může používat mimo jiné i opatření v oblasti daní a další finanční nástroje. Právě daňová opatření by měla pomoci motivovat obyvatele, aby přešli na ekologičtější vozidla nebo zdroje energie v domácnosti.“ Jinými slovy se jedná o danění neekologických zdrojů či prostředků.

„Zatímco ve většině států EU jsou finanční opatření k ochraně klimatu aktivně prosazovány, v ČR je kontrolovaná ministerstva – pokud jde o dopravu – teprve zkoumají. Navíc dosud ministerstva nenavrhla úpravy legislativy u daní a poplatků, které by v ekologizaci dopravy pomohly. Přitom opatření tohoto typu většina zemí EU využívá k tomu, aby se zvýšil podíl nových vozidel s ekologičtějším pohonem,“ říká NKÚ.

„NKÚ zjistil, že sazby daní a poplatků, které souvisejí s používáním vozidel a měly pomoci k ekologizaci dopravy, od svého zavedení reálně klesly a již neplní svou funkci. U některých nástrojů pak nejde prokázat jejich efektivnost, ať už jde o změny sazby silniční daně, nebo slevy na spotřební dani pro alternativní paliva. Některé finanční nástroje jsou v podstatě nefunkční, například recyklační poplatek, který vznikl v roce 2009 a měl zabránit dovozu zastaralých vozidel do ČR. Jeho účinek byl v letech 2015 až 2018 kvůli jeho nastavení jen zanedbatelný.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: kas

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Dobrý den, ví se, jak to bude za vaší vlády se zdražováním dálniční známky? Budete ji zdražovat jako předchozí (tato) vláda?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Složili se na raketu místo na nemocné děti. Na pobl*tí.“ Umělci ke sbírce

5:00 „Složili se na raketu místo na nemocné děti. Na pobl*tí.“ Umělci ke sbírce

Jak bychom asi řvali a vyskakovali, kdybychom se dozvěděli, že třeba v Rusku občané sbírají na raket…