„Kádrováci, bolševici.“ Šli do akce proti „dezinformacím“, ale zvrtlo se to. Lidi se ozvali

09.08.2021 13:51 | Ze sítí

Vedení Prahy nechce, aby její společnosti inzerovaly na závadných dezinformačních webech. Fake news podle něj nepatří do veřejného prostoru. Spolek Nelež, který sestavuje seznamy nebezpečných webů a tlačí na firmy, tak slaví velké vítězství. Na soupisce nepohodlných se ocitly dokonce i Parlamentní listy. Jenže to má háček. Zahřmělo od běžných lidí. "Dobrokakáči, neobolševici a Hřibovi boys" Ostré!

„Kádrováci, bolševici.“ Šli do akce proti „dezinformacím“, ale zvrtlo se to. Lidi se ozvali
Foto: Hans Štembera
Popisek: Radní hl. m. Prahy Hana Třeštíková

Anketa

Kdo zatím předvedl nejlepší volební kampaň?

41%
48%
2%
0%
hlasovalo: 7103 lidí

Pražští radní chtějí, aby městské firmy a organizace neinzerovaly svou reklamu na tzv. dezinformačních webech. Svou výzvu zakládají na iniciativě jakéhosi spolku s názvem Nelež. Ten údajně založilo několik marketérů a pracovníků v reklamních agenturách, kteří prý chtějí bojovat proti dezinformacím.

Radní pro kulturu Hana Třeštíková z politického projektu Praha Sobě k věci řekla: „Dnes jsme na radě jednomyslně schválili, že výzva půjde na všechny městské společnosti, aby se přidaly k tomu, že nebudou inzerovat na dezinformačních webech. Myslím si, že je to z naší strany symbol, kdy se snažíme ukázat, že fake news a dezinformace nepatří do veřejného prostoru a městský zadavatel reklamy nebude podporovat tyto weby.“

Jako první se k výzvě připojila městská firma Prague City Tourism, která v případě zájmu prý poskytne ostatním pražským společnostem know-how i právní pomoc.Většina z dvanácti společností, ve kterých má hlavní město stoprocentní podíl, se zatím k iniciativě nevyjádřila, ale z dostupných informací vyplývá, že žádná z nich doposud stejně na těchto tzv. dezinformačních webech neinzerovala.

Spolek Nelež se tedy v podstatě zabývá tím, že si vybírá firmy, organizace nebo spolky, které následně vyzývá, aby neinzerovaly na dezinformačních webech. Dosud se údajně k jeho výzvám přidalo na 137 firem a 43 komunikačních a mediálních agentur.

Na českém internetu podle spolku působí přibližně dvacet největších dezinformačních webů. Analýza a výběr webů údajně probíhá ve spolupráci s Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky, s iniciativou konspirátori.sk a na základě vojenského zpravodajského systému Semantic Visions.

Mezi tyto dezinformační weby podle Nelež patří například novarepublika.cz, vlasteneckenoviny.cz, pravyprostor.cz, ceskobezcenzury.cz, svobodnenoviny.eu či ParlamentníListy.cz.

Zde je potřeba dodat, že Parlamentní listy nefigurovaly na seznamu nedůvěryhodných webů projektu konpiratori.sk dávno před vznikem NELEŽ, ani po celou dobu jeho činnosti. Nadační fond nezávislé žurnalistiky náš server za konspirační nepovažuje, dokonce nás na základě svých analýz výslovně vylučuje z antisystémových webů. Hodnocení PL se zlepšuje v každém období, v současnosti se PL s hodnocením „B“ řadí mezi „žluté“ servery, jako jsou: denik.cz, idnes.cz, info.cz, novinky.cz, eurozprávy.cz a další.

A co se týká tzv. vojenského zpravodajského systému Semantic Visions. Výstupy společnosti Semantic Visions jsou jednak neveřejné a pak pracují s narativy. Jako neveřejné výstupy jsou nedůvěryhodné, protože není ověřitelné co a jak konkrétně hodnotí. Obecně je známo, že jako „dezinformační narativ“ jimi bývá vyhodnocen každý názor, která je nesouhlasný nebo odlišný od vybraných vyjádření. Příkladem budiž vyhodnocení informací o možnosti zavedení Covid pasu jako dezinformačního narativu, přestože Covid pas byl skutečně zaveden.

Nutno také říct, že iniciativa pražských politiků a spolku Nelež se nesetkala u diskutujících s přílišným pochopením a sympatiemi. Milan Dupal například napsal: „Dobrokakáči nám tu svoji jedinou správnou pravdu vnutí, i kdyby nás měli pozabíjet.“

Rudolf Pekárek neváhal dokonce srovnat chování spolku Nelež s dobami dávno minulými. „Co je správné, o tom rozhodujeme my, Strana! Prostě to lhaní a kádrování v těch neobolševicích je...“ napsal rozhořčeně.

„Super, ct24 bude bez reklam,“ napsala ironicky Lucie Součková. „Dezinformační weby jsou všechny, které nepodporují vlezdobruselismus, klimatický greténismus, vítačtsví a genderismus,“ domnívá se zase František Navrátil.

I uživateli Novotnému připadá chování pražské radnice podivné a jako by z minulého režimu. Vlastně vidíte, jak je pražské zastupitelstvo demokratické. Oni nikomu z Prahou vlastněných firem vůbec nepřikazují kde inzerovat, ale pouze doporučují, kde se to jaksi nehodí. Sice to tak trochu kopíruje chování soudruhů před rokem 1989, ti též ze začátku nedoporučovali, ale později sis následky nesl sám. Takže dejte si bacha, páni ředitelé, pražských firem, Hřibovi boys vás již mají v hledáčku.

 


 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: AZy

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Průlom: „Ano, stát se to může.“ Výrobce covid-vakcín přiznal ohrožení

8:32 Průlom: „Ano, stát se to může.“ Výrobce covid-vakcín přiznal ohrožení

Ve Velké Británii došlo podle serveru The Telegraph k zásadnímu průlomu, co se týče odškodňování lid…