„Tohle je budoucnost,“ řekl. Přišel výsměch jako nikdy. Hádejte, kam ho Piráti jmenovali

01.09.2023 9:50 | Monitoring

Pokrok nebo návrat do minulosti? Ekologické doručení balíku v Praze nákladními koly vyvolává na sociálních sítích rozporuplné reakce. Zatímco komunální politik Strany zelených Ondřej Mirovský nápadu tleská a vidí v této změně budoucnost městské logistiky, mnoho jiných je ale naopak zděšeno a Mirovskému se vysmívá.

„Tohle je budoucnost,“ řekl. Přišel výsměch jako nikdy. Hádejte, kam ho Piráti jmenovali
Foto: Twitter
Popisek: Ekologické doručování balíku v Praze

Mirovský se těší z toho, že kurýrní služba PPL rozšířila síť zelené logistiky a nově svým zákazníkům nabízí ekologický rozvoz zásilek, k tomu nyní používá nákladní kola, která pomáhají snižovat uhlíkovou stopu. „Takto vypadá budoucnost městské logistiky. A taky budoucnost, kdy v Praze může být čistší vzduch a méně dodávek parkujících na chodníku,“ raduje se politik na sociální síti X.

V nadšení ale zůstává spíše osamocen, mnozí se při pohledu na nový způsob doručování zásilek hrozí, že postupujeme spíše mílovými kroky zpátky, než kupředu.

Kritikou nešetřil pod Mirovským příspěvkem poslanec za hnutí ANO Patrik Nacher, kterému nový dopravní ekologický prostředek přijde jako ze staré doby: „Aneb návrat o století zpět…“ zní jeho komentář.

V podobném duchu se nesla reakce politologa Petra Macinky. „Kupředu zpátky na velbloudy…“ píše ve svém komentáři.

Legraci měl z nákladních kol PPL také bankéř Radovan Vávra.  Přidal fotografii z hlavního města Bangladéše, které ukazuje jak stovky rikš mění město v chaotické a nepohyblivé.

Objevovaly se poznámky, že chytré město rozhodně vypadá jinak než v některých asijských městech ve špičce napěchovaných jednou rikšou za druhou. Takovým ale Mirovský kontroval, že nehodlá dál obcházet dodávky stojící na chodníku. Diskutér mu vzkázal, že od toho je tu policie, aby dbala na dodržování zákonů a ne že se dodávky nahradí rikšou.

Vzpomínali se i tuk-tuky známé z thajského Bangkoku, v nichž mnozí spatřovali velkou podobu s nákladními koly služby PPL. „Já si nemůžu pomoct. Já tam vidím cyklo verzi tuk-tuku, která například v Bangkoku jezdila v šedesátých letech dvacátého století. Rozumím tomu tedy tak, že budoucnost Prahy vypadá jako Asie před šedesáti lety. Bez ironie – přesněji a odvážněji to zatím vyjádřil jen málokdo,“ píše publicista, scenárista a komik Luděk Staněk.

Vít Blaha se zaměřil spíše na to, jak draho tato ekologická doručovací sranda vyjde své cílové zákazníky. „Potom ta faktura z e-shopu pro pana Mirovského bude s eco green sexy městskou rikší podle jeho představ, vypadat nějak takto: Granule pro psy Brit Premium ... 819,- Kč, ekologická doprava PPL ... 1270,- Kč,“ dodává.

„Ten člověk to asi myslí vážně… Panebože,“ píše stručně a jasně na adresu politika Mirovského ekonom Pavel Kohout.

Záležitost v nemalé míře pobavila novináře Michaela Durčáka, který svůj názor jednoduše vyjádřil smíchy brečícími smajlíky.

„Perfektní, tento přístup prospěje i v medicíně – vyřeší se nedostatky léků, začneme zase přikládat pijavice a pouštět žílou, většina požadujících lékaře se asi vzdá, a tak i ubydou dlouhé čekací lhůty,“ rýpla si do Mirovského specialistka na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimáková, která tento krok rovněž považuje za zpátečnický.

Ondřej Mirovský byl členem dozorčí rady Technické správy komunikací hl. m. Prahy. Nominován byl do ní Piráty, kteří dlouhodbě bojují proti znečištění ovzduší z automobilové dopravy v centru Prahy, odkud se snaží auta vypudit, řešení těchto problémů hledají v podpoře MHD, mikromobility a pěší dopravy.

V letech 2014–2018 byl Mirovský zastupitel hlavního města Prahy. V loňských komunálních volbách Mirovský neúspěšně kandidoval za Zelené na starostu Prahy 7. Zároveň kandidoval do Zastupitelstva hlavního města Prahy z 23. místa kandidátky koalice Solidarita, kterou tvoří ČSSD, Zelení, Budoucnost a Idealisté, také však neúspěšně. Mirovský byl vůdčí osobností kampaně Zachraňme Letnou a angažoval se v boji proti hazardu a hernám v Praze.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Natálie Brožovská

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Jezdit má "moderně" jinej, Mirovský, tak to ne! , Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusemravní bahno , 01.09.2023 11:06:01
Inspirujte se v "Rychlých šípech" v tom sešitu, jak mají "strágulu" a Zelení by se mohli korporativně dopravovat na zastupitelstvo ve společném šlapacím vozejku, schválně, že to neuděláte?

|  6 |  0

Další články z rubriky

„Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

4:44 „Němci – naši nejbližší přátelé.“ Festival v Plzni vzbudil vášně

Necelý týden před oslavami osvobození se v Plzni uskutečnily česko-německé, respektive bavorské dny …