„Zhoršená dostupnost.“ Zákazníci dali O2 výpadek sežrat

04.08.2025 17:35 | Monitoring

V pondělí dopoledne postihl operátora O2 masivní výpadek služeb. Ačkoliv se podle O2 mohli „někteří zákazníci setkat se zhoršenou dostupností“, ve skutečnosti nic nefungovalo velké části zákazníků po celé republice. Po poledni údajně byly všechny služby obnoveny, někteří uživatelé na sociálních sítích ale hlásili problémy i nadále.

„Zhoršená dostupnost.“ Zákazníci dali O2 výpadek sežrat
Foto: Repro X
Popisek: Výpadek služeb O2 postihl celou republiku

Od pondělního rána nahlašovali uživatelé O2 problémy s mobilními službami. Nefungoval mobilní internet, volání ani SMS zprávy. Operátor následně vydal zprávu o nefunkčnosti některých služeb.

„Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ uvedla společnost O2 na síti X.

 

Jenže podle reakcí lidí je zřejmé, že nešlo o žádnou zhoršenou dostupnost pro některé uživatele, ale o celkový výpadek po celé republice. „Zhoršená dostupnost?! Volte správná slova. Nefunguje nic už hodinu,“ psal Michal Šroubek.

 

„Někteří Vaši zákazníci žádné problémy mít nebudou. Vzhledem k tomu, jak masivní to je, tak tipuju na velké problémy v datacentrech, resp. nefunkční back-up. Hodně štěstí Vašim zákazníkům i Vám, abyste udrželi aspoň dvě devítky,“ reagoval Jan Horáček.

 

Někteří se pozastavovali zejména nad tím, jak operátor O2 doporučoval problémy řešit. „Největší bizár je, že mě O2 stránky navedou na Moje O2 pro nahlášení poruchy, aby pak pro přihlášení do Moje O2 chtěli kód z SMS, když právě SMS nefungují. Tomu se říká začarovaný kruh,“ podivil se jeden z uživatelů.

 

Například pro složky integrovaného záchranného systému by to mohla být fatální věc. „Výpadek O2 služeb nás na ZZS vrátil do devadesátek. Vše přes radiofonii, na telefony můžeme zapomenout, tablety jsou nám taky k ničemu, zase píšeme výjezďáky propiskou. Ale O2 nemají jen záchranáři, takže pokud byste se v nouzi nemohli dovolat 150/155/158, volejte linku 112,“ radil na síti X pracovník záchranné služby.

 

Po čtyřech hodinách operátor O2 informoval, že služby pro všechny zákazníky byly obnoveny. „Hlasové i datové služby napříč Českou republikou se podařilo pro všechny zákazníky obnovit. Všechny služby by měly již být postupně plně funkční. Příčiny analyzujeme. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ stálo ve zprávě.

 

Jenže i hodiny poté si někteří zákazníci stěžovali, že služby nefungují. „Na Praze 1 stále nefunguje,“ hlásili ještě ve dvě odpoledne. 

 

 

„Stále nefunkční, vy břídilové,“ přidali se další.

 

 

Operátor O2 lidem proto doporučuje restart zasažených zařízení. „Dobrý den, děkujeme za vaši zprávu a mrzí nás, máte-li potíže stále. Doporučujeme restartovat telefon a budeme rádi, když nám dáte vědět, jestli to již funguje,“ reaguje O2.

 

 

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Jakub Makarovič

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Snížíte daně? Jaké?

A můžete zapřísahat, že žádné další nezvednete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Diskuse obsahuje 15 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Situace vybuchla. Zákazníci O2 si jdou pro své peníze

18:30 Situace vybuchla. Zákazníci O2 si jdou pro své peníze

Neuběhl ani měsíc a operátor O2 opět svým zákazníkům připravil nemilé překvapení. Kdo dnes potřebova…