Od pondělního rána nahlašovali uživatelé O2 problémy s mobilními službami. Nefungoval mobilní internet, volání ani SMS zprávy. Operátor následně vydal zprávu o nefunkčnosti některých služeb.
„Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ uvedla společnost O2 na síti X.
?? Někteří naši zákazníci se mohou aktuálně setkat se zhoršenou dostupností hlasových a datových služeb napříč Českou republikou. Naši technici začali vše ihned řešit a pracovat na nápravě. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme.
— O2 CZ (@O2_CZ) August 4, 2025
Jenže podle reakcí lidí je zřejmé, že nešlo o žádnou zhoršenou dostupnost pro některé uživatele, ale o celkový výpadek po celé republice. „Zhoršená dostupnost?! Volte správná slova. Nefunguje nic už hodinu,“ psal Michal Šroubek.
Zhoršená dostupnost?! Volte správná slova. Nefunguje nic už hodinu.
— Michal Sroubek (@michal_sroubek) August 4, 2025
„Někteří Vaši zákazníci žádné problémy mít nebudou. Vzhledem k tomu, jak masivní to je, tak tipuju na velké problémy v datacentrech, resp. nefunkční back-up. Hodně štěstí Vašim zákazníkům i Vám, abyste udrželi aspoň dvě devítky,“ reagoval Jan Horáček.
Někteří Vaší zákazníci žádne problémy mít nebudou. Vzhledem k tomu jak masivní to je tak tipuju na velké problémy v data centrech resp. nefunkční backup. Hodně štěstí Vasim zákazníkům i Vám abyste udrželi aspoň dvě devítky....
— Jan Horacek (@tarrendine) August 4, 2025
Někteří se pozastavovali zejména nad tím, jak operátor O2 doporučoval problémy řešit. „Největší bizár je, že mě O2 stránky navedou na Moje O2 pro nahlášení poruchy, aby pak pro přihlášení do Moje O2 chtěli kód z SMS, když právě SMS nefungují. Tomu se říká začarovaný kruh,“ podivil se jeden z uživatelů.
Největší bizár je, že mě O2 stránky navedou na moje O2 pro nahlášení poruchy, aby pak pro přihlášení do moje02 chtěli kód z SMS, když právě SMS nefungují. Tomu se říká začarovaný kruh. ??>?
— Karsten Sachs (@karinbot1) August 4, 2025
Například pro složky integrovaného záchranného systému by to mohla být fatální věc. „Výpadek O2 služeb nás na ZZS vrátil do devadesátek. Vše přes radiofonii, na telefony můžeme zapomenout, tablety jsou nám taky k ničemu, zase píšeme výjezďáky propiskou. Ale O2 nemají jen záchranáři, takže pokud byste se v nouzi nemohli dovolat 150/155/158, volejte linku 112,“ radil na síti X pracovník záchranné služby.
Výpadek @O2_CZ služeb nás na ZZS vrátil do devadesátek. Vše přes radiofonii, na telefony můžeme zapomenout, tablety jsou nám taky k ničemu, zase píšeme výjezďáky propiskou. Ale O2 nemají jen záchranáři, takže pokud byste se v nouzi nemohli dovolat 150/155/158/ volejte linku 112.
— Bazilíšek (@Bazilis) August 4, 2025
Po čtyřech hodinách operátor O2 informoval, že služby pro všechny zákazníky byly obnoveny. „Hlasové i datové služby napříč Českou republikou se podařilo pro všechny zákazníky obnovit. Všechny služby by měly již být postupně plně funkční. Příčiny analyzujeme. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme,“ stálo ve zprávě.
EDIT: Hlasové i datové služby napříč Českou republikou se podařilo pro všechny zákazníky obnovit. Všechny služby by měly již být postupně plně funkční. Příčiny analyzujeme. Všem dotčeným zákazníkům se velmi omlouváme.
— O2 CZ (@O2_CZ) August 4, 2025
Jenže i hodiny poté si někteří zákazníci stěžovali, že služby nefungují. „Na Praze 1 stále nefunguje,“ hlásili ještě ve dvě odpoledne.
Na Praha 1 stále nefunguje
— M. Totuškova???????? (@TotuskovaM) August 4, 2025
„Stále nefunkční, vy břídilové,“ přidali se další.
Stále nefunkční, vy břídilové.
— Daniel Horáček (@DanyHorys) August 4, 2025
Operátor O2 lidem proto doporučuje restart zasažených zařízení. „Dobrý den, děkujeme za vaši zprávu a mrzí nás, máte-li potíže stále. Doporučujeme restartovat telefon a budeme rádi, když nám dáte vědět, jestli to již funguje,“ reaguje O2.
@TotuskovaM Dobrý den, děkujeme za vaši zprávu a mrzí nás, máte-li potíže stále. Doporučujeme restartovat telefon a budeme rádi, když nám dáte vědět, jestli to již funguje.
— O2 Guru CZ (@O2GuruCZ) August 4, 2025
Domča, O2 Guru
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič