13 milionů hodin v 60 zemích světa. Legendární letecká továrna při výročí vytáhla překvapivá čísla

28.02.2024 8:43 | Tisková zpráva

Největší český výrobce letadel Aero letos v těchto dnech slaví 105. výročí od svého založení. A v této souvislosti se má bezpochyby čím pochlubit. Aero totiž během své dosavadní historie vyrobilo přes 11 tisíc letadel, mezi kterými najdete takové legendy, jakými jsou L-29 Delfín, L-39 Albatros, L-159 ALKA nebo nejnovější L-39NG, kterými továrna z Vodochod proráží do celého světa. I když by se to při pohledu na Českou republiku v globálním hledisku mohlo zdát těžko uvěřitelné, pouze letadla z Aero Vodochody dnes slouží zákazníkům v 60 zemích světa a do této chvíle nalétala celkem 13 milionů letových hodin. A navíc ve Vodochodech a ve vývojovém centru v Brně zaměstnává více jak 1 700 lidí.

13 milionů hodin v 60 zemích světa. Legendární letecká továrna při výročí vytáhla překvapivá čísla
Foto: AERO Vodochody
Popisek: Aero oslavuje: 105 let vývoje a výroby českých letadel

Jak potvrzuje pohled nejen do historie, ale především současnosti, Aero staví nejen na košaté tradici, ale v současné době je moderní a inovativní společností, která patří k několika málo leteckým výrobcům na světě, kteří umějí kompletně vyvinout a vyrobit vojenský proudový letoun. Aero se navíc v posledních letech finančně stabilizovalo a dnes úspěšně rozvíjí výrobu letounů L-39NG nebo programy generálních oprav a produkce komponent například pro Airbus nebo Embraer. 
 
„Aero je jedna z nejstarších leteckých továren na světě, která vyrobila z dnešního pohledu již nepředstavitelných 11 tisíc letadel. Byly roky, kdy firemní letiště opouštěla jedna devětatřicítka každý den. Mám radost z toho, že se nám podařilo Aero stabilizovat a zachovat unikátní české dědictví pro další generace, abychom mohli navázat na do současnosti vycvičených 5 generací pilotů a v tomto historickém odkazu pokračovat dále v letounu L-39NG,“ uvádí Viktor Sotona, prezident a předseda představenstva společnosti Aero v tiskové zprávě. „Vojenským pilotům a vzdušným silám chceme dodávat vždy ty nejvhodnější systémy, technologie a podporu, kterou potřebují k tomu, aby byl náš svět bezpečnějším místem,“ dodal Sotona. 
 
V roce 2023 Aero navýšilo výrobní kapacity cvičného letounu L-39NG v závodě ve Vodochodech a otevřelo nové vývojové centrum v Brně. V minulém roce odstartovala výroba L-39NG pro státní podnik LOM Praha, které budou sloužit pro výcvik českých vojenských pilotů. Strategickou spolupráci v oblasti výzkumu a vývoje Aero uzavřelo s prestižními tuzemskými univerzitami – České vysoké učení technické (ČVUT), Vysoké učení technické v Brně (VUT) a Univerzita obrany v Brně (UNOB).
 
V roce 2024 Aero výrazně navýšilo výrobu náběžných hran křídel pro Airbus A220. Aero se také stalo hlavním partnerem společnosti Embraer v Česku při výrobě letounů C-390 v souvislosti s jejich pořízením pro Armádu ČR. Strategický rámec má i nedávno uzavřená dlouhodobá spolupráce se společnosti Draken, která využívá flotilu L-159 při výcviku stíhacích pilotů na letounech F-16 nebo F-35.
 
 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbláznili se. Ta drzost! Mezi Bartošem a Dostálovou to vřelo

12:50 Zbláznili se. Ta drzost! Mezi Bartošem a Dostálovou to vřelo

Karel Havlíček se kroutil „jako špína nad kanálem“. Šéf Pirátů Ivan Bartoš se v nedělní Partii na CN…