Aero chce urychlit dodávku nových proudových letadel, nabralo desítky zaměstnanců

14.09.2023 10:21 | Tisková zpráva

Společnost Aero, tradiční český výrobce proudových letadel, posílila kapacity a spustila druhé směny na montážních linkách určených k výrobě nového sériově vyráběného letounu L-39 NG. Reaguje tak na velkou poptávku po oblíbených českých letadlech.

Aero chce urychlit dodávku nových proudových letadel, nabralo desítky zaměstnanců
Foto: Archov Aero
Popisek: Letoun Aero

„Na dvou výrobních linkách našlo práci více než 40 zaměstnanců, kteří vyrábějí zadní část trupu a křídla letounu. Další asi dvě desítky zaměstnanců pracují ve výrobě v prodloužené směně. Aero dosud podepsalo objednávky na 34 letadel L-39 NG,“ informovala mluvčí společnosti Radka Černá, podle jejíchž slov se předání prvních kusů L-39 NG prvnímu zákazníkovi očekává do konce letošního roku.
 

Anketa

Má Česko pořídit letouny F-35?

3%
96%
hlasovalo: 52394 lidí
 „Navýšili jsme kapacity, abychom vyšli maximálně vstříc našim zákazníkům, kteří by rádi zkrátili termín některých dodávek, a zároveň abychom ve výrobě pokračovali dle plánovaného harmonogramu,“ uvádí Jan Čáp, viceprezident společnosti Aero Vodochody. 
 
Na zkompletování jednoho letounu L-39 NG je třeba přibližně 14 tisíc součástek. Aero spolupracuje se 400 dodavateli, z toho asi 35 procent z nich sídlí mimo Českou republiku. „Produkce Aero je tak výrazně ovlivněna dodavatelským řetězcem a schopností dodavatelů dodržovat nasmlouvaný časový harmonogram. Kvůli válce na Ukrajině jsme o některé dodavatele navíc přišli. Například dodavatele motorů, ukrajinskou firmu Motor Sič, jsme museli nahradit společností Williams International, která do L-39 NG vyrábí motor FJ44-4M. I pro jiné součásti letounu jsme museli najít nové dodavatele, což není v leteckém průmyslu snadné,“ vysvětluje Viktor Sotona, prezident a CEO Aero, s tím, že společnost se kromě posílení kapacit a otevírání nových dodavatelských kanálů zaměřuje též na modernizaci vlastní produkce a navýšení počtu strojů či zařízení potřebných k výrobě.
 
Podle mluvčí společnosti je letoun L-39 NG zcela nová generace dvoumístného podzvukového proudového letounu. „Kombinuje moderní avionické systémy, mimořádně účinný proudový motor a vynikající letové vlastnosti. Platforma L-39 NG umožňuje západní i východní konfiguraci a splňuje podmínky plnohodnotného, moderního, komplexního a nákladově efektivního vojenského výcviku vzdušných sil. Kromě tréninku pilotů je vhodná také pro lehké bojové a průzkumné mise,“ uvedla Radka Černá.
 
 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Karel Výborný

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Tyhle letouny by nám k obraně české kotliny úplně stačily, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseAion2 , 14.09.2023 11:16:28
proti raketám s jadernými hlavicemi nemá stejně šanci ani US-šrot F-35

|  7 |  0

Další články z rubriky

Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

22:15 Migranti a infekční choroby. „Vláda se to snaží bagatelizovat.“ Profesor Beran varuje

Výskyt černého kašle v ČR dosáhl svého dlouholetého maxima. Vedle zvýšeného výskytu černého kašle se…