Na zajímavý dopad skutečnosti, že v červnu 2013 koupil Andrej Babiš společnost Mafra, upozorňuje ve svém pravidelném ohlédnutí za uplynulým týdnem ve sdělovacích prostředcích Petr Žantovský. Mafra je nejvlivnějším českým soukromým vydavatelstvím a vlastní tištěné tituly MF Dnes, Lidové noviny, bezplatný deník Metro a týdeník 5plus2. Do mediální skupiny dále patří internetové portály iDnes.cz a Lidovky.cz, hudební televize Óčko a Rádio Impuls.
„Petr Dvořák a Peter Duhan jako generální ředitelé České televize a Českého rozhlasu se budou muset vážně zamyslet nad tím, zda jimi řízená média mají v budoucnu uvádět tituly z vydavatelství Mafra v pravidelných přehledech tisku. Je to správná úvaha, zejména když vezmeme v potaz, že v těchto přehledech se trvale neuvádějí Haló noviny, a to s odůvodněním, že jde o tisk KSČM a podle kodexů obou médií nelze dělat propagaci politických stran,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz mediální analytik Petr Žantovský.
Investigativní úsilí mladofronťáků je najednou totam
V té souvislosti připomíná, že Mafra patří ministru financí Andreji Babišovi. „Podle všech regulí zdravého rozumu by se na ni tedy mělo pohlížet stejně jako na Haló noviny. Andrej Babiš vede hnutí ANO a noviny, vydávané Mafrou, jsou s ním propojeny přes firmu Agrofert. Když se podíváte na obsah těch novin, je zřetelné, že si vůči svému majiteli a jeho politickým krokům počínají velice jemně a decentně,“ poznamenává Petr Žantovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník