ČSSD přišla s novinkou v kampani: bude mít transparentní účet

17.08.2013 21:26

ČSSD přišla s novinkou, kterou chce zabodovat v předvolební kampani k parlamentním volbám. Na financování bude mít zřízen transparentní účet – podobně, jako museli kandidáti na prezidenta. Jenže v těchto volbách to není povinné.

ČSSD přišla s novinkou v kampani: bude mít transparentní účet
Foto: Hans Štembera
Popisek: peníze, ilustrační foto

Právě na to chce ČSSD cílit: zřídí si transparentní účet na financování kampaně, přestože to u parlamentních voleb není podmínkou, jako tomu bylo u přímé volby prezidenta.

"Návrh na jeho zřízení dnes schválilo Politické grémium a Předsednictvo ČSSD. Účet bude zahrnovat veškeré finanční operace ústředního i krajských volebních fondů. Předpokládáme, že účet otevřeme ihned poté, co se Sněmovna svým hlasováním rozpustí. Podrobnosti včas zveřejníme," napsal na web ČSSD předseda Bohuslav Sobotka.

Veškeré příjmy a výdaje bude pravidelně kontrolovat auditor, jenž běžně zajišťuje audit strany. Kontrola se bude týkat jak darů pro kampaň, tak všech příspěvků straně. "Do dvou měsíců po volbách předloží ČSSD veřejnosti podobnou zprávu o struktuře a rozsahu své volební kampaně," ujišťuje Sobotka.

Takový krok by mohl ČSSD ve volbách pomoci. Zatím žádná jiná strana to dosud oficiálně neslíbila. TOP 09 sice zveřejňuje výpisy ze svého účtu, ale nejde o transparentní online účet.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pan

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Blanárova schůzka se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

5:00 Blanárova schůzka se „zakázanými“ médii. Co padlo za dveřmi? Analytik zná odpověď

TÝDEN V MÉDIÍCH Petr Fiala neměl žádné kmotry v pozadí, nikdo mu zadarmo nic nedal a musel se adapto…