Pouze stručný úvod z pravidelného mediálního přehledu věnuje tentokrát Petr Žantovský veřejnoprávní televizi, neboť už jde jen o opakování stejných chyb, které České televizi vytýkal mnohokrát. „Díval jsem se na nedělní pořad Newsroom ČT24, v němž byla dominantní zpráva, že týdeník Respekt vydal speciální číslo, které se týká boje proti dezinformacím. Hovořilo se o tom, jak se má toto vydání dostat do škol, byly vyzývány školy všech možných druhů a stupňů, aby si toto ‚úžasné‘ speciální číslo týdeníku Respekt zakoupily, aby podle něj školily děti, jak mají čelit dezinformacím. Prezentovala to tam slečna, nebo paní Silvie Lauder. To příjmení nám velmi vzdáleně připomíná, že pán téhož jména připravil republiku o dvanáct miliard v arbitráži o televizi Nova. Tedy to by nebyla správná formulace, republiku připravili o peníze čeští poslanci, kteří mu je přiklepli tím, že nečinností prohráli mezinárodní arbitráž,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.
Ke slovům Petra Žantovského se dá doplnit, že zmíněná bojovnice proti dezinformacím nemá nic společného s americkou rodinou Lauderů, ale zato jedním článkem z roku 2009 má hodně společného s brutální kampaní proti Radimu Hrehovi, regulérně zvolenému řediteli ČTK, kterému pak bylo znemožněno se funkce ujmout. „Pod ono svinstvo se podepsala novinářka Silvia Lauder. Žádná slušná redakce by jí už nikdy neměla otevřít dveře. Že šlo o zákeřný faul, musela svým verdiktem stvrdit – ač nerada, neb Respekt na rozdíl od Hrehy patří do té ´správné´ party – i Etická komise Syndikátu novinářů,“ napsal o ní mediální analytik Petr Štěpánek v březnu 2011. Bývalý ředitel Slovenské televize Radim Hreha podal proti vydavateli Respektu žalobu na ochranu osobnosti už v lednu 2010, ale případ se vleče přes sedm let. Silvii Lauder opravdu žádná slušná redakce dveře neotevřela, zůstala tak v Respektu a občas jí v rámci spolupráce po bakalovsku dá Česká televize prostor, aby řečnila o dezinformacích. Ze svých zkušeností se svinstvem určitě dobře ví, o čem mluví.
Pořad Newsroom může ČT přejmenovat na Věstník evropských hodnot
Od výběru těch „správných“ hostů v České televizi zpět k tomu, co neděli to neděli po dvaadvacáté hodině nabízí zpravodajská ČT24. „Mě na tom naprosto fascinuje, jak se pořad Newsroom ČT24 stává už jenom výkladní skříní určitého jednoho předepsaného typu myšlení. Nejenže tedy udělal širokou reklamu speciálnímu číslu týdeníku Respekt, který – jak víme – patří panu Bakalovi, ale stejně tak dělal opakovaně reklamu paní Slonkové a serveru Neovlivní. Jsou to stále stejní lidé, stále stejné kruhy. Přemítám, proč se pořad Newsroom ČT24 rovnou nepřejmenuje třeba na Věstník evropských hodnot. To by bylo možná vůbec nejlepší, protože to je v podstatě stále stejná parta,“ upozorňuje Petr Žantovský s tím, že ho také překvapilo, když se v pořadu objevilo píárko na časopis Story.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník