Podle šetření o vzdělávání dospělých, které v letech 2011 a 2012 provedl Český statistický úřad, se dalšímu vzdělávání v podobě kurzů, workshopů, seminářů či soukromých lekcí různého zaměření ve sledovaném období věnovala třetina Čechů. 78 procent z nich k tomu motivovala vidina kariérního postupu, 18 procent osob se dalšímu vzdělávání věnovalo ze soukromých důvodů. V oblasti zaměstnaneckých kurzů dominovaly technické obory, obchod, řízení a správa a studium cizích jazyků. Jazykové kurzy byly jasným lídrem také v oblasti soukromého zájmového vzdělávání.
České firmy kladou na jazykovou vybavenost svých zaměstnanců poměrně vysoké nároky. Podle výsledků portálu Jobs.cz byla v loňském roce znalost angličtiny vyžadována u 57 procent inzerovaných pozic, a to většinou na středně pokročilé nebo vyšší úrovni. U 12 procent pozic byla požadována němčina. Znalost dalších cizích jazyků, ačkoli mnohdy není přímo uvedena, má značný vliv na úspěšnost uchazeče u přijímacího pohovoru. Firmy se také snaží přispět k dalšímu rozvoji jazykových znalostí svých zaměstnanců, což mimo jiné dokazuje i fakt, že byl u každého třetího inzerátu nabízen zaměstnanecký benefit právě v podobě jazykového kurzu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan