České školství v krizi: Profesor Štys varuje před ztrátou konkurenceschopnosti a nabízí řešení

17.03.2025 7:21 | Monitoring

České školství se potýká s dlouhodobými problémy, které ohrožují budoucnost celé země. Kvalita vzdělávání v matematice a přírodních vědách stagnuje, a přestože se politici ohánějí rovnými příležitostmi, výsledky studentů se nelepší. Profesor Dalibor Štys, bývalý ministr školství a uznávaný vědec, otevřeně kritizuje současný přístup ke vzdělávání a varuje před sebeklamem, který ve školství panuje.

České školství v krizi: Profesor Štys varuje před ztrátou konkurenceschopnosti a nabízí řešení
Foto: archiv
Popisek: Profesor Dalibor Štys

Podle profesora Štyse je nutné se inspirovat zeměmi, které dokázaly zlepšit svůj vzdělávací systém, a přijmout tvrdá, ale nutná opatření.

„Ve školství nesmíme být sentimentální. Singapur se stal vzdělanostní velmocí proto, že přestal předstírat, že všichni mají stejné předpoklady k úspěchu,“ říká Štys s odkazem na Lee Kuan Yewa, zakladatele moderního Singapuru. Ten ve své době čelil podobným problémům a přišel k jasnému závěru – rovnostářství nemůže nahradit skutečnou kvalitu vzdělávání. Česká republika podle Štyse dělá stejnou chybu jako mnoho západních zemí, když snižuje laťku a upřednostňuje ideologické přístupy namísto skutečných výsledků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Karel Výborný

Kdy skončí s klimatickou hysterií i Evropa?

Tak to by mě taky zajímalo, a taky to, kdo je za tu hysterií zodpovědný a co se musí stát, aby se Evropa probudila? Neselháváte náhodou vy jako europoslanci, když nejste schopni ji zastavit a zařídit, aby se EU vzpamatovala než bude definitivně pozdě?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Konečně to někdo řekl otevřeně, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskuselaco , 17.03.2025 8:58:37
Inkluze, kupování maturit, kupování vysokoškolských a to i doktorandských titulů, preference žvanírenských humanitních vysokoškolských oborů - to je jen stručná charakteristika nejen našeho, ale i eurounijního vzdělávacího systému. Končí to prosazováním do myslí lidí klimatického oteplování z činnosti člověka, prosazováním Green death, promrháním bilionů eur na zelené nesmysly a ztrátou konkurenceschopnosti s USA a státy východní Asie.

|  5 |  0

Další články z rubriky

„Krátká těžká nemoc.“ Profesor Turánek a co o covidu nezaznělo

16:00 „Krátká těžká nemoc.“ Profesor Turánek a co o covidu nezaznělo

Očkovaní lidé častěji onemocněli covidem než neočkovaní. Nejen covid samotný, ale i vakcinace proti …