Ředitel Historického ústavu Filozofické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Václav Bůžek spolu s Kateřinou Pražákovou a Pavlem Králem připravili novou knihu, kterou v březnu vydalo Nakladatelství Lidové noviny. Titul představuje obsah politické komunikace mezi českými zeměmi a zahraničními mocenskými centry stoupenců stavovského povstání (1618 – 1620), jeho spíše neutrálních pozorovatelů i odpůrců.
Hlavní pozornost autoři věnovali politické komunikaci českých nekatolických stavů s říšskými knížaty různého náboženského přesvědčení. Zatímco falčtí kurfiřti Fridrich IV. a Fridrich V. se hlásili ke kalvínství, saští kurfiřti Kristián II. a Jan Jiří I. patřili k luteránům. Naopak bavorský vévoda Maxmilián I. byl v Římsko-německé říši představitelem radikálního katolicismu. Vzhledem k rodinným vazbám Fridricha V. nebylo možné ponechat stranou výkladu politické kroky anglického krále Jakuba I. a jeho reflexi českého stavovského povstání.
Za účelem přiblížení politické komunikace mezi představiteli nekatolických stavů v Království českém, falckou rezidencí v Heidelberku, saskou v Drážďanech, bavorskou v Mnichově a královským dvorem v Londýně autoři kriticky navázali na dosavadní výsledky bádání o mezinárodních souvislostech českého stavovského povstání a provedli výzkum nevydaných pramenů zvláště v německých a anglických archivech, jimž česká historická věda dosud nevěnovala významnější pozornost
Profesor Václav Bůžek se zabývá českými a středoevropskými dějinami raného novověku se zaměřením na dějiny šlechty a panovnického dvora, vychází z přístupů historické antropologie, dějin společnosti a symbolické komunikace. Vedle desítek studií v domácích i zahraničních odborných časopisech je autorem či spoluautorem několika knih.
Mezi nejznámější patří Společnost českých zemí v raném novověku (NLN, 2010), Smrt a pohřby Ferdinanda I. a jeho synů (NLN, 2020) nebo Rytíři renesančních Čech ve válkách (NLN, 2016).
Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.