Český letecký průmysl dobývá Afriku. „Čtyřistadesítka“ září na mezinárodní scéně
19.09.2024 9:40 | Tisková zpráva
Český letecký průmysl v posledních letech prochází významným rozvojem, což dokazuje i úspěch tradičního výrobce letadel Aircraft Kunovice, známého svými turbovrtulovými letouny. Zatímco v minulosti čelila továrna častým problémům, zásadní zlom přišel po vypuknutí války na Ukrajině, kdy továrnu zachránila česká skupina Omnipol. Odkoupila ji od tehdejšího ruského vlastníka a nakopla motor jejímu dalšímu rozvoji.
Foto:
Archiv Omnipol
Popisek: Modernizovaný letoun L 410 NG
reklama
Aircraft Kunovice nyní slaví úspěchy nejen doma, ale i na mezinárodních trzích, což potvrzuje její účast na prestižním veletrhu Africa Aerospace and Defence EXPO, který se koná od 18. do 22. září v Jihoafrické republice. Na této významné akci společnost představuje modernizovaný letoun L 410 NG, který je považován za jeden z klíčových produktů současného českého letectví. Tento celokovový hornoplošník je vystaven nejen u stánku společnosti, ale i přímo na letišti, kde předvádí své schopnosti v náročných podmínkách.
„Prezentace na AAD EXPO je pro nás příležitostí, jak posílit naši pozici na africkém kontinentu,“ uvedl Jiří Podpěra, prezident skupiny Omnipol. L 410 NG je přitom ideální pro africké podmínky, kde jsou často nutné spolehlivé letouny schopné operovat i v extrémních klimatických podmínkách a na nezpevněných drahách. Letoun totiž vyniká schopností létat v teplotách od –50 do +50 stupňů Celsia a vzlétnout z ranveje dlouhé pouhých 500 metrů.
Díky tomu získal Aircraft Kunovice za poslední roky nové zákazníky z celého světa. Letouny byly dodány například do Kazachstánu, Uzbekistánu a Chile, zatímco na africkém kontinentu si nedávno dvě nová letadla zakoupil Senegal. Vzestup Aircraft Kunovice navazuje na slavnou historii továrny a modernizovaná verze letounu L 410 NG umožňuje společnosti opět hrát významnou roli na globálním trhu. Na výrobě letounu se podílí více než 600 českých firem, což přináší významné ekonomické benefity i pro český průmysl.
Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. Jak to vidíte vy? Řeší se vů...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.