Tržby přesáhly 6 miliard korun, zisk atakoval hranici 100 milionů a upravený provozní zisk EBITDA se vyšplhal na 821 milionů, což znamená meziroční nárůst o více než jednu miliardu korun. Aero tím potvrzuje, že se znovu stává pilířem české technologické a exportní výroby.
Otakar Foltýn stále tvrdí, že použitím slova „svině“ nepochybil. Měl by se za to nakonec omluvit?Anketa
„Výsledky roku 2024 jasně potvrzují, že sázka na vlastní produkt, letoun L-39 Skyfox, a zároveň na silné a stabilní kooperační programy, byla správná. Aero se znovu stává respektovaným evropským výrobcem vojenských letadel,“ uvedl předseda představenstva Viktor Sotona. Podle něj jde o výsledek důsledné práce celého týmu a také strategie, která byla nastavena před třemi lety – tedy po změně vlastníka a restrukturalizaci vedení firmy.
Vedle Skyfoxu je dalším pilířem růstu spolupráce s globálními výrobci civilních letadel. Aero výrazně zvýšilo produkci strukturálních dílů pro Airbus A220 a Embraer C-390 Millennium, což firmě přineslo dalších 1,39 miliardy korun v tržbách. Výroba v těchto programech nejen narůstá, ale Aero se postupně posouvá do pozice s vyšší přidanou hodnotou – nejen jako výrobce, ale i jako vývojový partner.
K dobrým výsledkům přispěly i rozsáhlé investice. Aero v roce 2024 vložilo 164 milionů korun do strojního vybavení, informačních systémů a modernizace areálu. Paralelně bylo investováno 70 milionů do vývoje Skyfoxu a modernizace avioniky u bitevních L-159. Firma zároveň rozvíjí interní vývoj, testuje nové technologie a posiluje své výzkumné kapacity. Aero tak není jen výrobním závodem, ale skutečným technologickým centrem.
Vedení firmy zároveň nezapomíná na to, že budoucnost průmyslu stojí na lidech. Aero posiluje spolupráci s technickými školami, modernizuje pracovní prostředí a zaměřuje se na ESG strategii – udržitelnost, odpovědnost k zaměstnancům i k okolí.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný