Tržby přesáhly 6 miliard korun, zisk atakoval hranici 100 milionů a upravený provozní zisk EBITDA se vyšplhal na 821 milionů, což znamená meziroční nárůst o více než jednu miliardu korun. Aero tím potvrzuje, že se znovu stává pilířem české technologické a exportní výroby.
Hlavní zásluhu na tom má taktično-cvičný proudový letoun L-39 Skyfox, který Aero vyvinulo jako nástupce slavného Albatrosu. Skyfox v roce 2024 tvořil více než 60 procent obratu společnosti a stal se jejím klíčovým exportním produktem. Aero dodalo 12 strojů do Vietnamu, zahájilo výcvikový program pro české piloty F-35 prostřednictvím státního podniku LOM Praha a letos v květnu předalo první tři letouny maďarským vzdušným silám. Firma zároveň uzavřela nové kontrakty se dvěma dalšími zahraničními zákazníky a vyjednává s dalšími zájemci z Evropy, Asie i Afriky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný