Ombudsmanka Anna Šabatová vyřizuje podle všeho záležitosti dětí přednostně. „Dětskými podněty se můžeme zabývat jen v mezích zákona o veřejném ochránci práv,“ uvedla mluvčí ombudsmanky Iva Hrazdílková s tím, že veřejná ochránkyně práv se tedy může věnovat jen stížnostem, které se týkají orgánů státní správy nebo diskriminace. „Snažíme se dětem poradit, vysvětlit jim situaci, nasměrovat je,“ uvedla. Pro děti je zřízen i speciální web.
Jak mluvčí uvedla, dětské podněty se nejčastěji týkají sporů v rodině, kdy například dítě po rozvodu se nechce stýkat s jedním z rodičů nebo si naopak přeje být s tím druhým. To je i případ nejmladší loňské žadatelky, která podala ombudsmance podnět. Šlo o sedmiletou dívenku, která si přála zůstat s otcem, po rozvodu však byla svěřena do péče matky.
Další oblastí, kterou se ombudsmanka zabývá, jsou finance. Děti v těchto situacích často žádají o radu pro své rodiče. Nechybí ani podněty od -náctiletých, kteří například řeší studia, vymáhání výživného či chtějí radu při ukončení pobytu v dětském domově.
Původní text ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vef