Stávající podoba volebního zákona do Parlamentu i zákona o volbě prezidenta je šílená. Politikům v době volební kampaně zakazuje setkání s voliči, aniž by náklady na toto setkání hradili z omezených volebních fondů. Médiím zakazuje informovat o průběhu volební kampaně nebo povinnost se registrovat jako registrovaná třetí osoba, provádějící kampaň bez vědomí kandidujících, neboť každá mediální informace může být vykládána kýmkoliv jako volební agitace ve prospěch kandidáta nebo zároveň i jako agitace v neprospěch jiných kandidátů.
Člen Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí Jan Outlý v mediálně propíraném vyjádření pro Novinky.cz konstatoval (na margo prezidentské volby, jak jinak), že „Jestliže během návštěvy [prezidenta Zemana] v kraji uspořádá nějaké město nebo kraj setkání s občany tak, jak to vidíme, to znamená bude tam nějaké pódium, ozvučení, podle mého je to pro kandidáta nějaké plnění, které mu umožňuje představovat se potenciálním voličům, za které musejí ostatní kandidáti platit. Měl by to započítávat do limitu kampaně jako bezúplatné plnění“, uvedl dle serveru.
Ano, měl by. Neboť zákon 275/2012 Sb. o volbě prezidenta v §35 odstavci (3) říká: „Volební kampaň podle tohoto zákona začíná dnem vyhlášení volby prezidenta a končí dnem vyhlášení celkových výsledků volby prezidenta.“
V § 3 nazvaném Vyhlášení volby prezidenta… se v odstavci (1) říká: „Volbu prezidenta vyhlašuje předseda Senátu uveřejněním rozhodnutí o vyhlášení volby prezidenta ve Sbírce zákonů tak, aby se případné druhé kolo volby prezidenta konalo nejpozději 30 dnů před uplynutím volebního období úřadujícího prezidenta republiky. Za den vyhlášení volby prezidenta se považuje den rozeslání částky Sbírky zákonů, v níž bylo rozhodnutí o vyhlášení volby prezidenta vyhlášeno.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Štěpán Kotrba