Většinu ze zaregistrovaných vozidel tvoří auta velkých dopravců. Z jejich očekávaného počtu je evidována přibližně polovina. Problém je u malých firem, které mají méně než deset vozů. „Pokud si malí dopravci nezačnou ve velkém vyzvedávat nové palubní jednotky, na přelomu listopadu a prosince stráví zbytečné hodiny času ve frontách,“ uvedl generální ředitel budoucího správce systému firmy CzechToll Matej Okáli. Současně ujistil, že nové mýto bude přes právní spory spuštěno od prosince.
CzechToll očekává registraci celkem 173 000 dopravců, z toho okolo 150 000 malých dopravních firem. Dosud tak ovšem učinilo pět procent malých dopravců, kteří zaregistrovali okolo 10 000 vozidel. Problémy s pomalou registrací malých dopravců se týkají českých i zahraničních firem.
Společnost má obavy zejména z nedostatečného zájmu o registrace u polských dopravců. Ti mají v současnosti zhruba 117 000 palubních jednotek, do nového mýta jich je ovšem zaregistrováno kolem 15 000. CzechToll proto v minulém týdnu posílil svou informační kampaň v Polsku. Problémy jsou i u dopravců z Rumunska, Bulharska a dalších zemí východní Evropy. Kremlík proto tento týden pošle dopis ministrům dopravy z těchto zemí, ve kterém je požádá o spolupráci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab