V jednom případě už Městský soud v Praze rozhodl v neprospěch drah a předběžné opatření nevydal, druhý ještě není rozhodnutý, píše deník. Se žádostí o poskytnutí údajů o výnosech a nákladech jednotlivých tratí se na ministerstvo obrátil šéf společnosti RegioJet Radim Jančura na základě zákona o svobodném přístupu k informacím.
Ministerstvo ročně drahám na objednané rychlíky posílá asi čtyři miliardy korun. „Jde o peníze daňových poplatníků a mělo by být samozřejmé zveřejňovat, jak jsou které linky prodělečné," řekl Jančura, který údaje požadoval i kvůli soutěži na rychlíkovou trasu Olomouc - Krnov - Ostrava.
Ministerstvu hrozí pokuta
Ministerstvo více než rok nechtělo dokumenty vydat, ministr dopravy Pavel Dobeš však těsně před svým odchodem na počátku prosince dal po soudním rozkladu za pravdu Jančurovi a nařídil údaje zveřejnit. Mluvčí drah Radek Joklík MfD řekl, že tyto informace jsou označeny jako obchodní tajemství a ministerstvo riskuje pokutu půl milionu korun a náhradu škody.
Dokument, který Jančura požaduje, podle deníku může například ukázat, zda České dráhy na lince z Prahy do Ostravy před koncem dotací skutečně vydělávaly, jak tvrdily. Právě na této trati Jančurův RegioJet začal Českým drahám konkurovat.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr, čtk