Dvojnásobek času, polovina moderátorů. Utáhnou to nové Události ČT?

24.11.2011 19:03 | Zprávy

Není pochyb o tom, že od podzimu noví šéfové České televize, generální ředitel Petr Dvořák a ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal, by ze zpravodajských Událostí rádi vytvořili výkladní skříň podobnou té, jakou jsou Televizní noviny pro TV Nova. I když se proto nedají čekat jen kosmetické změny, přesto překvapují zvěsti, že by měl pořad trvat celou hodinu a z dosavadního moderátorského týmu by zůstalo jen torzo.

Dvojnásobek času, polovina moderátorů. Utáhnou to nové Události ČT?
Foto: ct.cz
Popisek: Logo České televize

Kompletní přeměnou má projít zpravodajský pořad České televize Události od března příštího roku. Stejná nezůstane žádná složka pořadu - stopáž, grafika, editorský tým ani moderátoři. Hospodářské noviny informují o tom, že místo 33 minut budou Události trvat celou hodinu, nebude je uvádět pár, ale jen jeden moderátor, a že doslova zemětřesení čeká dosavadní moderátorský tým.

Skončit by totiž měli Bohumil Klepetko, Josef Maršál, Roman Pistorius i Iveta Toušlová, šanci mají naopak dostat Jolana Voldánová a Marcela Augustová. Nově by se při uvádění Událostí mohl objevit Jakub Železný, moderátorské eso nejen nočních Událostí, komentářů, nebo také Daniela Písařovicová, moderátorka Studia 6 a odpoledních vysílacích bloků ČT24.

Sledujeme téma Česká televize

V BBC vydrží moderátoři i třicet let

Hledání nových tváří do hlavních zpravodajských pořadů veřejnoprávních televizí příliš časté není. „U BBC to funguje tak, že jen proto, že to někdo dělá třicet let, neodejde. Před kamerou jsou i do pozdního věku. Ve veřejnoprávní televizi by měl existovat jiný pohled než v komerční. Důvodem k výměně by měla být jedině kvalita," říká pro ParlamentníListy.cz mediální odborník Martin Potůček, ředitel GUIDELINE, agentury pro oblast reaklamy a PR.   

„U Zdeňka Šámala, jak ho znám, nebudou opatření u moderátorů jen změnou pro změnu, ale spíše proto, že by moderátoři nebyli ochotní ke změnám," odmítá pro ParlamentníListy.cz Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing&Media, myšlenku, že by ředitel zpravodajství bral v úvahu takové faktory jako je moderátorská dlouhověkost a s ní spojená okoukanost televizní tváře.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kamarád kamarádovi? Fungování neziskovky PAQ rozebráno do posledního šroubku

12:25 Kamarád kamarádovi? Fungování neziskovky PAQ rozebráno do posledního šroubku

Přetvářka a podvod ve službách ideologie, potěmkinovská věda. Ekonom Martin Štencel zkoumal, jak pro…