František Laudát si dělá analýzu, jak se u nás staví dálnice. Takto ji na ČT odprezentoval

31. 8. 2017 22:51

Martin Kolovratník (ANO) a František Laudát (TOP 09) debatovali ve čtvrtečních Událostech, komentářích České televize o dopravě v naší zemi. Zatímco Kolovratník chválil ministry dopravy za hnutí ANO, Laudát koalici ČSSD, ANO a KDU-ČSL vystavil opravdu hodně špatné vysvědčení.

František Laudát si dělá analýzu, jak se u nás staví dálnice. Takto ji na ČT odprezentoval
Foto: laudat
Popisek: František Laudát
reklama

Kolovratník hned na úvod poznamenal, že pod ministerstvem hnutí ANO, které vede ministerstvo dopravy, se výstavba dálnic zlepšila. „A zlepšilo se to hodně,“ pochvaloval si Kolovratník. Povedlo se např. urychlit výkup pozemků. „Ale budu férově sebekritický. Jsme v půli cesty, nepodařilo se nám prověřit ustanovení předběžné držby. Ve sněmovně se prý o některých věcech až moc debatuje, a to přijetí některých důležitých zákonů zbrzdilo.“

Laudát nabídl zcela jiný pohled. „Já chystám nějakou analýzu otevřených dokončených úseků dálnic a rychlostních silnic, to bude nejhorší volební období od roku 1970,“ vypálil Laudát. Ránu tomu prý zasadil už první ministr dopravy za hnutí ANO Antonín Prachař, který podle Laudáta připravoval naprosto nesmyslný zákon výkupu pozemků a sněmovna to musela opravit.

„Pokud jde o tu předběžnou držbu, to je vina hnutí ANO, protože toto hnutí mělo všechna důležitá ministerstva – ministerstvo dopravy, ministerstvo pro místní rozvoj i ministerstvo financí. Institut předběžné držby jsme mohli dát do novely stavebního zákona, ale ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová (ANO) proti tomu protestovala,“ připomněl Laudát.   

Ing. František Laudát

  • Předseda Klubu angažovaných nestraníků (KAN)

Aby se Česko dostalo na úroveň vyspělých zemí, museli bychom prý každý rok otevírat 80 až 90 kilometrů dálnic. Nedaří se to i proto, že stavební firmy stavějí dálnice pomaleji než kdysi. To, co se dřív stavělo dva roky, se dnes staví čtyři. Poslanec TOP 09 má za to, že by si ministr dopravy, ať už to bude kdokoli, měl došlápnout na ŘSD a třeba ho i personálně posílit, pokud bude třeba, ale každopádně je namístě stavby jakkoli urychlit.

Kolovratník se okamžitě bránil, že vyjádření kolegy Laudáta není fér, protože předchozí vláda za účasti TOP 09 stavěla ještě méně. Laudát si to ale nedal líbit a podotkl, že vláda tady měla čtyři roky pohodlnou většinu, mohla leccos schválit a lidé už by si neměli nechat líbit, že nemáme dobudovánu páteřní dálniční síť země.

Tato vláda tak nafukovala mandatorní výdaje, že až budou ty stavby připraveny, tak na to nebudou peníze. Pan ministr (Ivan) Pilný (ANO) už na to upozorňuje. Až trochu ochladne ekonomika, tak na to nebudeme mít peníze.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: mp
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Rozhovor o Trumpovi se na ČT vymkl: Host drtil chyby v otázkách. Moderátorka mu skákala do řeči a pak to rychle ukončila

19:43 Rozhovor o Trumpovi se na ČT vymkl: Host drtil chyby v otázkách. Moderátorka mu skákala do řeči a pak to rychle ukončila

V České televizi vystoupil k dění ve Spojených státech komentátor a publicista Jefim Fištejn. Kromě …