Radit svým klientům a zákazníkům, jak být uvědomělý a žít udržitelně se v poslední době snaží čím dál víc firem a největší rozruch na tomto poli budily zejména banky, které se rozhodly například vlastním klientům v internetové bankovnictví na základě jejich příjmů a výdajů počítat, jakou zátěž dle nich působí planetě.
Jak žít „udržitelný život“ radí svým klientům například Komerční banka, jež jim sepala, že by kvůli emisím měli například omezit cestu auty a jezdit do práce hromadnou dopravou či ideálně koupit elektromobil a napájet jej fotovoltaickou elektrárnou. Uvědoměle mají klienti KB y také nakupovat a naučit se například jak vařit ze zbytků si snížit konzumaci masa. „Zejména produkce červeného maso je ekologicky velmi náročná. Omezení jeho konzumace tak může mít významný dopad na snížení vaší uhlíkové stopy,“ stojí v doporučení, které mnohým vrátilo vzpomínku na kampaň KB z roku 2021, kdy tato banka lidem kvůli produkcí oxidu uhličitého doporučila raději nejíst na Vánoce už ani kapra.
Krok vyvolal nemalou kritiku a dostal se též do politických debat. Přesto se snahou poučit své zákazníky, jak mají žít uvědomělejší životy, není konec.
Emise – i za to, co snědí – nedávno po KB začala svým klientům přímo v internetovém bankovnictví počítat Raiffeisen Bank. A aktuálně na trend poučování zákazníků přistoupila IKEA, jež sepsala hned několik rad, co mají nakupující dle ní činit nejen na půdě jejích obchodních domů, ale i ve svých domácnostech.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kotas