Asi se dá říct, že ti nejbohatší si kupují to nejlepší, střední třída to, co je nejvýhodnější, a chudina, tedy důchodci, postižení, samoživitelky anebo lidé, kterým nezbývá nic jiného než se živit prací, že si pořizují to nejlevnější. V současných podmínkách deformovaného trhu, kdy korporace prostřednictvím politiků určují, co se smí nabízet, a co lze poptávat, je samozřejmě nejasné, co by si lidé koupili, kdyby měli svobodu výběru. I v současném šikanózním kapitalismu ovšem někdy o sobě dá vědět tržní mechanismus.
V poslední době pozorujeme jednoznačný trend ústupu od elektromobility v segmentu nejluxusnějších značek. Vývoj elektrického supersportu zastavilo Masserati. Důvod? Zákazníci chtějí spalovací motory. Elektrická nebude příští generace SUV Ursus od Lamborghini. Svůj druhý elektromobil kvůli nulové poptávce údajně odložilo Ferrari. A Porsche uznalo, že vzhledem k situaci na trhu není realistický původní cíl, prodávat 80 % automobilů v elektrické verzi. Ikonický Porsche Taycan podle jednoho z dealerů na trhu prakticky neexistuje: „Musíme utratit spoustu peněz, abychom ho prodali.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ivan Hoffman