Inkluzi se moc nedaří. Školy se prý bojí stížností rodičů hendikepovaných dětí

28.11.2019 18:57 | Zprávy

Jak se daří zapojit hendikepované děti do normálních tříd? Podle učitelů snahy o inkluzi narážejí na to, že někteří rodiče odmítají spolupracovat se školami. Zprávu převzal také Český rozhlas.

Inkluzi se moc nedaří. Školy se prý bojí stížností rodičů hendikepovaných dětí
Foto: kr-stredocesky.cz
Popisek: Prázdná učebna

Projekt Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi uskutečnil průzkum na téma, jak funguje zapojení hendikepovaných žáků do běžných tříd. Průzkumu se zúčastnilo přes 6 300 učitelů z různých koutů republiky a 355 ředitelů škol.

S problémy v naplňování takzvané inkluze, tedy společného vzdělávání hendikepovaných a jinak znevýhodněných dětí v běžných školách, se setkalo 39 procent pedagogů a 72 procent ředitelů škol, uvedli autoři průzkumu. Zhruba dvě třetiny těchto učitelů a ředitelů označily za bariéru v realizaci inkluze nespolupracující rodiče,“ stojí na serveru Českého rozhlasu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

PhDr. Lubomír Zaorálek byl položen dotaz

Na kolik je pro vás téma bezpečnosti prioritou?

Jak byste k zajištění naší obrany a bezpečnosti přistupovali vy? Chápu dobře, že nejste pro navyšování výdajů na naši obranu? A jak se stavíte k pomoci Ukrajině a díváte se na to, kolik Ukrajinců tu je?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Svátek české armády. Panoptikum při schvalování od účastníka

4:44 Svátek české armády. Panoptikum při schvalování od účastníka

HISTORIE BEZ HYSTERIE „Během následujících let musela z ústavu odejít více než desítka graduovaných …