Referendum na východě Ukrajiny skončilo dle očekávání. Co teď?Anketa
S myšlenkou pseudoprostředí přišel mediální teoretik Walter Lippmann, když se zabýval tím, jaký je rozdíl mezi okolním světem a obrazy v hlavách lidí. Svým termínem nazval obrazy v mysli, které jsou kvůli médiím neúplné, nepřesné a nedůležité. Upozornil, že chování lidí je často reakcí na uměle vytvořené prostředí a ne na skutečnost.
Všechna média se zabývala smrtí Bartošové. Normálně by ta zpráva patřila do kulturní rubriky
Podle Hvíždaly se v poslední době silně narušila rovnováha mezi virtuálními mediálními konstrukcemi a reálnými mediálními konstrukcemi. Nejvíce to bylo vidět, když všechna média bez rozdílu referovala o tragické smrti kdysi populární zpěvačky Bartošové.
V bulvárních médiích i v takzvaných popnovinách se prý objevilo jen pár věcných informací. Všechna média se naopak zabývala tím, zda smrt Bartošové nějak změní bulvár. „Ten zůstane zcela jistě beze změn, ale její smrt změnila popnoviny, které den po sebevraždě věnovaly skoro všechny této smutné události několik tiskových stran a televize změnily kvůli tomu program, ač normálně by tato zpráva patřila jen do kulturní rubriky,“ zdůraznil Hvížďala.
Přítomnost v bulváru nahrazovala Bartošové ztracenou slávu
Způsob referování o smrti zpěvačky stáhl většinu médií blíže k bulváru. Této události bylo věnováno příliš prostoru na úkor událostí na Ukrajině nebo blížících se voleb do Evropského parlamentu.
„Přítomnost v bulváru a i nejrůznějších magazínech, které vydávají i seriózní média, paní Bartošové nahrazovala ztracenou slávu na koncertních pódiích, a tato náhradní sláva ji nějaký čas stačila k minutovému štěstí v době, kdy se cítila úplně opuštěná,“ uvádí Hvížďala a ptá se, zda lidé ještě dovedou odlišovat prostředí od pseudoprostředí.
Celý článek ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe