„Nejslabším článkem Babišovy kampaně je Babiš. Proč? Protože je současně tím článkem nejsilnějším. Je to jen zdánlivý paradox. Všechno s ním stojí a padá, bez něj by jeho útvar, nazývaný občas hnutí nebo strana, nebyl nic. Protože ideové názory útvaru nehrají žádnou roli (opravdu by byl někdo z těch 35 procent sympatizantů schopen je vyjmenovat?), jde jen o sympatii k Vůdci,“ píše Jandourek.
„Vůdce si, jak je to u populistických politiků běžné, vytvořil – či nechal si vytvořit – svůj obraz miliardáře z lidu, který snad ani žádný miliardář není. Snesl se na tuto zemi jako nějaký avatar, aby tu vyčistil Augiášův chlév. Chodí mezi prostým lidem jako spasitel, káže, sklání se k nebohým, má úsměv a vlídné slovo,“ dodává.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp