Jsme obětním beránkem francouzského metrosexuála. Markéta Šichtařová prorokuje, jak jeho snaha dopadne

15.09.2017 15:03

Ekonomka Markéta Šichtařová se naštvala na francouzského prezidenta Emmanuela Macrona. Ten dnes řeší velký problém na francouzském pracovním trhu a hledá obětního beránka, kterého by podřízl na oltáři své popularity. Prý si vybral Česko.

Jsme obětním beránkem francouzského metrosexuála. Markéta Šichtařová prorokuje, jak jeho snaha dopadne
Foto: ReproFoto: ČT
Popisek: Ekonomka Markéta Šichtařová v pořadu ČT Hyde park

Zatímco v Česku se nezaměstnanost pohybuje pod čtyřmi procenty, ve Francii dosahuje až procent deseti. Hrdí znalci vína  i jídla bojují s nezaměstnaností už dlouho. „Aby taky ne, když na francouzském trhu práce dlouhodobě vládne ukázkový socialismus,“ nebrala si servítky Šichtařová na blogu serveru iDnes.cz.

Macron ale musí najít nějakého jiného viníka francouzské nezaměstnanosti. „A tak se francouzský prezident nejen do Čechů za jejich nízké mzdy pěkně opřel. Není to ovšem nic nového pod sluncem. Nízké mzdy Východoevropanů iritují západní země už dlouho. Viní nás z vlastní neschopnosti rozpohybovat svůj trh práce a hledají nesmyslné obětní beránky,“ pokračovala ekonomka.

Proto je dnes možné ve Franci zastavit řidiče z jiného státu EU a napařit mu pokutu za to, že při cestách po Francii pobírá nižší mzdu, než samotní Francouzi. Francie asi věří, že tak ochrání svůj trh, jenže podle Šichtařové to povede k něčemu úplně jinému. Podnikatelé budou hledat cesty, jak tuhle regulaci obejít. A může se stát, že najdou způsob, jak přepravovat zboží bez řidičů. Těm francouzským pak zbudou jen oči pro pláč. Možná budou plakat už hodně brzo.

Celý komentář naleznete zde.

„Asociace evropských výrobců aut aktuálně zcela vážně usiluje o to, aby od roku 2023 byl v EU možný provoz takzvaných kamionových konvojů, kdy jen první kamion má řidiče, další v těsném závěsu za ním jsou již samořiditelné. Přitom řidič je v prvním voze jen pro kontrolu, ne proto, že by si bez něj technologie neporadila,“ vykreslila nepěknou budoucnost řidičům ekonomka.

Takový chytrý kamion má několik výhod. Nechce zvýšit mzdu, neorganizuje se v odborech a nepotřebuje spát. Lidé tohle všechno potřebují. Budou také potřebovat práci, která by je uživila. A v Bruselu si prý budou lámat hlavu s tím kam tyhle nezaměstnané umístit. Málokoho tav Bruselu ale napadne, že si ty nezaměstnané vyrobil sám.

„A kdyby to snad čistě náhodou několika málo jedincům došlo, v životě to nepřiznají, protože hledat si ve východní Evropě obětního beránka se ve volbách líbí mnohem víc než přiznat, že jsou to unijní politici, kteří jsou vinni vysokou nezaměstnaností, předlužeností vlád i domácností, mizerným stavem bank i klesající bezpečností v ulicích,“ uzavřela svůj komentář ekonomka.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

10:13 „Toto není pokus o přepisování dějin...“ Oslavy osvobození. Bez ruské vlajky i hymny

Několik tisíc lidí se zúčastnilo pietního aktu a následného doprovodného programu v Muzeu na demarka…