Kampaň o močovém měchýři. 1,6 milionu. „Profesor statistika“ Dušek nakupuje

23.08.2024 8:38 | Analýza

Více než 1,6 milionu korun získala od Ústavu zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) agentura Media Age na kampaň, v níž má Čechy „kreativním způsobem“ informovat o hyperaktivitě močového měchýře a obavách z úniku moči. Program ÚZIS, spolufinancovaný EU, jehož předmětem je také „snížit stigmatizaci, sociální a pracovní vyloučení u osob s hyperaktivním močovým měchýřem“, má celkově vyjít až na necelých 16 milionů. Ústav v odůvodnění kampaně upozorňuje, že neléčení hyperaktivního močového měchýře vede i ke sníženému zájmu o práci či k nezaměstnanosti. Vedoucí Národního screeningového centra Karel Hejduk pro ParlamentníListy.cz uvedl, že je pouze o dílčí částí aktivit, kterou jsou připravované ke zlepšení informovanosti široké veřejnosti.

Kampaň o močovém měchýři. 1,6 milionu. „Profesor statistika“ Dušek nakupuje
Foto: Repro Youtube
Popisek: Ředitel Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR, Ladislav Dušek

Mediální kampaň za 1 619 402 korun si Ústav zdravotnických informací a statistiky objednal u agentury Media Age v polovině srpna v rámci svého projektu Časný záchyt hyperaktivního močového měchýře a eliminace negativního dopadu na kvalitu života, který má snížit stigmatizaci, sociální a pracovní vyloučení u osob s hyperaktivním močovým měchýřem či zvýšit zdravotní gramotnost o této problematice, zajistit nasměrování na specializovanou odbornou pomoc a minimalizovat negativní dopady na kvalitu života pacientů.

„Toho bude dosaženo spoluprací se 70 odborníky na uvedenou problematiku. Výsledkem projektu bude nastavení screeningu s využitím moderních telemedicínských technologií a návrh na jejich implementaci do běžné klinické praxe,“ uvádí ÚZIS.

Projekt uskutečněný za podpory z Evropského sociálního fondu – Operačního programu Zaměstnanost plus má zapojit 3 tisíce osob, které provedou samodiagnostiku s následnou možností vyšetření. „Předpokládáme, že specializované vyšetření na urogynekologickém (ženy) nebo urologickém (muži) pracovišti, následně využije 1 tisíc osob,“ odhaduje ústav.

Ze smlouvy, kterou ÚZIS zastoupený svým ředitelem Ladislavem Duškem uzavřel s agenturou Media Age, vyplývá, že má komunikační kampaň spolufinancovaná Evropskou unií probíhat 20 měsíců do 31. 7. 2026 a vyjde na 1 338 349 Kč bez DPH. V ceně je také průběžné reportování o jejím stavu.

Ve specifikaci veřejné zakázky komunikační kampaně pilotního projetu Časný záchyt hyperaktivního močového měchýře ÚZIS uvádí, že by si představoval vysílání reportáže/účast v pořadu o stopáži minimálně 120 sekund na stanici s minimálním podílem sledovanosti 10 %, spravování sociálních sítí, on-line bannery, PR články či plakáty ve městech nad 5 tisíc obyvatel v obchodních místech a MHD. Přesné ceny, které následně agentura ústavu nabídla za jednotlivé služby, jsou ve smlouvě začerněné.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Radek Kotas

Mgr. František Jura byl položen dotaz

Ministr sportu

Já souhlasím, že sport a zdraví je důležité, ale fakt kvůli tomu potřebujeme nové ministerstvo? Myslíte, že nový ministr fakt něco změní? Že přiměje třeba děti se více hýbat nebo třeba pomůže tomu, že rodiče budou na sport a další aktivity pro děti mít peníze? Nebo třeba na zdravé jídlo pro ně? Prot...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Kdo má hyperaktivní měchýř,, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseD , 23.08.2024 10:11:53
tak si v dnešní době získá poznatky na internetu nebo od svého lékaře. Nechápu, proč celkem zbytečný ústav, který má dělat hlavně statistiku, dělá takové zbytečné a drahé kampaně, když skoro všude ve zdravotnictví chybějí peníze.

|  7 |  0

Další články z rubriky

Práce BIS, hájil Ševčík v TV Motoristy a Pospíšil jen koukal

11:55 Práce BIS, hájil Ševčík v TV Motoristy a Pospíšil jen koukal

Kdo stojí za kauzou čestného prezidenta Motoristů Filipa Turka? Nově zvolený poslanec Miroslav Ševčí…