Adventní čas je dobou usebrání pro křesťany, ale životní styl mu nepřeje. Podle kardinála Miloslava Vlka se v posledních letech stávají Vánoce svátkem byznysu. „Vánoce, Vánoce přicházejí se v obchodech ozývá z reproduktorů už od podzimu. Marketing spěchá, konkurence ho žene… Supermarkety se předhánějí ve výzdobě a v reklamě, aby co nejdřív zachytily ty, kdo pro konzumní Vánoce shánějí příslušnou náplň,“ konstatuje církevní hodnostář.
Miloslav Vlk však upozorňuje na to, že lidé si už přejí většinou jen e-mailem a přání se vyprazdňují. „Vánoční přání, která si naši předkové vzájemně posílali a při osobních setkáních ve vánočních dnech vyslovovali, měla však tehdy hlubší obsah,“ konstatuje kardinál.
Tím obsahem byla podle kardinála radostná zpráva: Bůh v Ježíši Kristu přišel z věčnosti, ze „světa“, kde neběží čas a kde se nestárne, aby člověku v jeho „světě“, omezeném časem a prostorem, byl blízko, zpřítomňuje křesťanskou víru Vlk.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: dkr