Ministr dopravy Dan Ťok se chystá navzdory rostoucí kritice vyhlásit již po 15. červnu (snad 19. června) tendr na výběr mýta po roce 2019, kdy končí prodloužená smlouva firmě Kapsch. Nehodlá připustit žádnou odbornou debatu nad zadáním před vyhlášením tendru. Zadávací dokumentace tendru, kterou předpřipravil odborný poradce Deloitte, zatím není známa a Ministerstvo dopravy na detailech intenzivně pracuje, ale do médií již unikají jednotlivé podrobnosti.
Mimo jiné se novinářům dostal do rukou materiál, ve kterém poradce Deloitte upozorňuje Ministerstvo dopravy na možná rizika připravovaného tendru. Ministr dopravy Ťok je ale nevnímá a neustupuje ani pod tíhou kritiky Svazu průmyslu, Asociace krajů, Asociace malých a středních podniků, ČESMAD Bohemia a nezávislých dopravních odborníků od záměru rozšířit mýto na 900 km regionálních silnic 1. třídy. Sám sice prohlašuje, že on by mýto nerozšiřoval, že to není ekonomicky smysluplné, ale že se řídí koaličním vládním kompromisem. Vypadá to zatím tak, že se rozhodl nás připravit s Ministerstvem dopravy a předchozím rozhodnutím vlády o pěkných pár miliard.
Ve světle toho působí až úsměvně, jak se nový ministr financí Ivan Pilný snaží marně hledat miliony ve státním rozpočtu, aby uspokojil požadavky členů vlády pro jejich ministerstva. Přitom „nechá“ vypnout mýtný systém, který stát vlastní (v hodnotě kolem 6–8 mld. Kč) a který bude i na konci roku 2019 naprosto funkční, spolehlivý a připravený bez dalších investic vybírat další roky mýtné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas