Legendární rychlovlak TGV již brzy dorazí do Česka. Má podpořit výstavbu vysokorychlostních tratí

03.06.2022 16:30

Do České republiky přijede začátkem příštího týdne francouzský průkopník rychlého železničního spojení. Vysokorychlostní jednotka TGV postupně navštíví Prahu, Brno, Jihlavu a Ústí nad Labem. A vzhledem k tomu, že má propagovat vysokorychlostní železnice, dorazí také na mezinárodní železniční veletrh Rail Business Days, který se bude konat v Brně.

Legendární rychlovlak TGV již brzy dorazí do Česka. Má podpořit výstavbu vysokorychlostních tratí
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Vlak TGV

TGV přijede do Česka přes Německo, nejprve se představí veřejnosti 6. června na pražském hlavním nádraží, kde bude stát od 11 hodin v blízkosti východu z nového podchodu na Žižkov. Večer bude následovat přesun do areálu brněnského výstaviště, kde bude po tři dny součástí venkovní expozice na tamním kolejišti. V průběhu konání akce poslouží také k prezentaci francouzských drah SNCF a projektu Rychlých spojení v naší republice.

Výstavba vysokorychlostních železnic je jednou z priorit Fialovy vlády. „Chci výrazně zrychlit přípravu vysokorychlostních tratí (VRT),“ potvrdil začátkem ledna ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

V současné době Správa železnic podniká kroky k výstavbě prvních úseků VRT, ta již postoupila do projekční fáze.

„Jde o největší infrastrukturní záměr v historii samostatné České republiky s předpokládanými náklady zhruba 700 miliard korun. Příjezd soupravy TGV je symbolem a také prostředkem, jak veřejnosti přiblížit proces přípravy nových tratí a předat podrobnosti, které od nás lidé očekávají,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Správy železnic (SŽ) Jiří Svoboda.

Na každé zastávce rychlovlaku budou také zájemcům k dispozici experti týmu přípravy VRT.

Podle odborně laděného webu Railtarget.cz jsou VRT ideálním projektem, jak nastartovat celou českou ekonomiku. V jednotlivých regionech vzroste nabídka na trhu práce, tedy i zaměstnanost. Vzniknou nová pracovní místa.

„Už nyní SŽ hledá lidi do týmu, který má mít výstavbu vysokorychlostní železnice na starost. V říjnu má totiž v rámci SŽ vzniknout samostatná organizační jednotka, která se má zabývat výhradně tímto projektem. Nabízí se zde velký potenciál i pro čerstvé absolventy dopravních a technických škol,“ píše Railtarget s tím, že také vznikne prostor pro nové využití inovativních moderních technologií, protože SŽ plánuje využít prostor kolem vysokorychlostní železnice pro fotovoltaické elektrárny.

Pro vysokorychlostní tratě zaznívají kladné hlasy jak z vládní koalice, tak z opozice, ale i ze strany EU. Potřebná je ale také podpora veřejnosti. A právě i díky tomu se SŽ rozhodlo přivézt do Česka vysokorychlostní vlak TGV.

Souprava, která brzy dorazí, má celkem deset vozů, její celková délka je 200 metrů a nabízí celkem 238 míst ve druhé třídě a 104 míst v první třídě.

TGV bude k vidění v Praze 6. června, na následující tři dny se přesune do Brna, 10. června zamíří do Jihlavy a 11. června do Ústí nad Labem.

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: Barbora Richterová

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

aktivistická politika STAN

To jste zhodnotil přesně, i já jsem z vývoje hnutí jako její (nyní už bývalý) volič zklamaný. Čím ale mslíte, že to je, že se tak odchílila od svých kořenů? Je za tím nové vedení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fiala by ho měl poslat do... Síkela pod palbou. „Neotvírejte složenky,“ padlo raději doporučení

17:56 Fiala by ho měl poslat do... Síkela pod palbou. „Neotvírejte složenky,“ padlo raději doporučení

Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela nejdříve v neděli, tedy den po volbách, v pořadu Otázky Václ…