"Přiznat výrobcům fyzického zboží právo rozhodovat o tom, co s ním smí kupující dělat, by mělo nebezpečné důsledky," argumentují Piráti s tím, že požadavku společnosti nevyhoví. Strana panáčky podobné těm ze známé dětské stavebnice použila již ve spotu z roku 2009.
Advokátní kancelář Čermák a spol., která koncern Lego zastupuje, požadavek na smazání volebního spotu podle Pirátů zdůvodňuje porušením copyrightu a obchodní známky firmy Lego. Piráti jsou naopak přesvědčeni, že jejich spot je v pořádku a že požadavek koncernu nemá oporu v zákoně.
"Je zcela legální, aby umělci používali veřejně vystavovaná díla v další tvorbě," uvedl místopředseda Pirátů Jakub Michálek. Účelem obchodních známek je podle něj odlišit výrobky nebo služby jedné společnosti od výrobků nebo služeb konkurence. Rozhodně je nelze užívat k tomu, aby dánská společnost zasahovala do soutěže politických stran v České republice, uvedl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jav, čtk