Letoun L-39 NG od Aero Vodochody prý ztrácí konkurenceschopnost, uvádí web

04.08.2021 22:10 | Zprávy

Server Securitymagazin.cz přinesl v týdnu informace o cvičném proudovém letounu L-39NG ze stáje Aero Vodochody, ten byl představen v roce 2015. Kvůli L-39NG byla údajně utlumena téměř veškerá civilní výroba, úspěch se však zatím nedostavil.

Letoun L-39 NG od Aero Vodochody prý ztrácí konkurenceschopnost, uvádí web
Foto: aero.cz
Popisek: Bojové letouny - ilustrační foto

Aero Vodochody koupila minulý rok skupina Omnipol společně s maďarským finančníkem. Letadla měla být prodána například do Senegalu, plánovaný prodej se podle magazínu zatím nekoná, o dodávce pro vietnamskou armádu dotčené strany mlčí. Slovensku byl stroj předveden a nabídnut, ale tím to také skončilo. 

„Naše informace hovoří o tom, že ač je L-39NG oproti starším Albatrosům, které maďarské (a také slovenské) letectvo (nebo české CLV Pardubice) využívá, jistým krokem vpřed, týká se tento pokrok jen některých základních charakteristik. A v konkurenci s možnostmi, jež nabízejí jiné soudobé stroje obdobné kategorie, český produkt zřejmě výrazně zaostává, resp. vyžádá si nemalé další investice do dalšího vývoje a úprav,“ uvádí web. Informace o tom, jak si letoun v testech stál si redakce magazínu chtěla potvrdit přímo na maďarském ministerstvu obrany, ale odpovědi na své dotazy nezískala.

„Začátkem května se Aero Vodochody pochlubila stručnou zprávou, že L-39NG testovali piloti z 21. základny taktického letectva v Čáslavi: „Díky odbornému hodnocení pilotů s náletem stovek hodin na L-39, L-159 a Gripenech můžeme L-39NG i nadále vylepšovat tak, aby splňoval všechny požadavky na moderní cvičný letoun. Zároveň nám přináší řadu inspirativních tipů, jak letoun dále rozvíjet,“ uvedl tehdy šéfkonstruktér L-39NG Jaromír Lang. Podle pilotů je prý pilotování stroje komfortní a úplným nováčkům "odpouští" chyby, a má nízkou spotřebu paliva,“ uvádí web.

Celý text ZDE

Podle interních informací má stroj dobré letové vlastnosti, které jsou důležité pro základní výcvik. Problémy ovšem nastávají u dalších úrovní výcviku, které si žádají více. Aby mohl být letoun nasazen v boji, je třeba dalšího vývoje systému virtuální simulace. Stroj prý také zrazuje především malý výkon a nízká rychlost. V roli lehkého bitevního letounu tak prakticky v současné situaci nemůže být nasazen.

 

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: az

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Myslíte, že válka mezi Ruskem a Ukrajinou nemůže skončit mírem?

Ale jak jinak skončí? Nemyslíte, že je naivní si nalhávat, že Ukrajina může Rusko porazit? Kdyby to bylo možné, už by to udělala. Myslím, že větší od dalších států pomoci se Ukrajině už nedostane, spíš bohužel naopak. Vy sice tvrdíte, že vidina míru je falešná, ale třeba i prezident Pavel už mluví o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Místo munice dejte peníze na povodně. Ševčík udeřil na Fialovu vládu

22:03 Místo munice dejte peníze na povodně. Ševčík udeřil na Fialovu vládu

Největší povodňové škody nemusely nastat, mohla tomu pomoci výstavba přehrady, které však zabránila …