Letoun L-39 NG od Aero Vodochody prý ztrácí konkurenceschopnost, uvádí web

04.08.2021 22:10

Server Securitymagazin.cz přinesl v týdnu informace o cvičném proudovém letounu L-39NG ze stáje Aero Vodochody, ten byl představen v roce 2015. Kvůli L-39NG byla údajně utlumena téměř veškerá civilní výroba, úspěch se však zatím nedostavil.

Letoun L-39 NG od Aero Vodochody prý ztrácí konkurenceschopnost, uvádí web
Foto: aero.cz
Popisek: Bojové letouny - ilustrační foto

Aero Vodochody koupila minulý rok skupina Omnipol společně s maďarským finančníkem. Letadla měla být prodána například do Senegalu, plánovaný prodej se podle magazínu zatím nekoná, o dodávce pro vietnamskou armádu dotčené strany mlčí. Slovensku byl stroj předveden a nabídnut, ale tím to také skončilo. 

„Naše informace hovoří o tom, že ač je L-39NG oproti starším Albatrosům, které maďarské (a také slovenské) letectvo (nebo české CLV Pardubice) využívá, jistým krokem vpřed, týká se tento pokrok jen některých základních charakteristik. A v konkurenci s možnostmi, jež nabízejí jiné soudobé stroje obdobné kategorie, český produkt zřejmě výrazně zaostává, resp. vyžádá si nemalé další investice do dalšího vývoje a úprav,“ uvádí web. Informace o tom, jak si letoun v testech stál si redakce magazínu chtěla potvrdit přímo na maďarském ministerstvu obrany, ale odpovědi na své dotazy nezískala.

„Začátkem května se Aero Vodochody pochlubila stručnou zprávou, že L-39NG testovali piloti z 21. základny taktického letectva v Čáslavi: „Díky odbornému hodnocení pilotů s náletem stovek hodin na L-39, L-159 a Gripenech můžeme L-39NG i nadále vylepšovat tak, aby splňoval všechny požadavky na moderní cvičný letoun. Zároveň nám přináší řadu inspirativních tipů, jak letoun dále rozvíjet,“ uvedl tehdy šéfkonstruktér L-39NG Jaromír Lang. Podle pilotů je prý pilotování stroje komfortní a úplným nováčkům "odpouští" chyby, a má nízkou spotřebu paliva,“ uvádí web.

Celý text ZDE

Podle interních informací má stroj dobré letové vlastnosti, které jsou důležité pro základní výcvik. Problémy ovšem nastávají u dalších úrovní výcviku, které si žádají více. Aby mohl být letoun nasazen v boji, je třeba dalšího vývoje systému virtuální simulace. Stroj prý také zrazuje především malý výkon a nízká rychlost. V roli lehkého bitevního letounu tak prakticky v současné situaci nemůže být nasazen.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: az

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…