Madeleine Albrightová je podle časopisu Forbes nejvlivnější českou ženou

03.10.2012 19:25

Ženou, která má největší vliv na dění v Česku, je bývalá ministryně zahraničí USA Madeleine Albrightová. Vyplývá to z žebříčku 50 nejvlivnějších českých žen, který sestavil časopis Forbes. Druhá v pořadí se umístila generální ředitelka společnosti Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerová, třetí je místopředsedkyně vlády Karolína Peake (LIDEM) a čtvrtá předsedkyně Sněmovny Miroslava Němcová (ODS).

Madeleine Albrightová je podle časopisu Forbes nejvlivnější českou ženou
Foto: Martin Kovář
Popisek: Madelaine Albright a Bill Clinton na mši

"Podle mě jsou země i firmy stabilnější a fungují mnohem lépe, když jsou ženy ekonomicky a politicky ve hře," řekla na úterním slavnostním vyhlášení Albrightová.

V první desítce nejvlivnějších žen Česka je také pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová, generální ředitelka společnosti Vodafone ČR Muriel Anton, vrchní ředitelka sekce kabinetu premiéra ČR Jana Nagyová, členka bankovní rady České národní banky Eva Zamrazilová, generální ředitelka Generali PPF Asset Management nastupující do funkce finanční ředitelky PPF Group Kateřina Jirásková a předsedkyně Energetického regulační ho úřadu Alena Vitásková.

Inspirace pro další ženy

"Posláním žebříčku je ocenění žen a zviditelnění jejich práce. Chceme přispět k diskusi o postavení žen v české společnosti a hlavně na rozhodovacích pozicích. Chceme jím také ukázat, co všechno ženy v Česku dokážou a čím mohou inspirovat další," řekl ČTK šéfredaktor českého Forbesu Petr Šimůnek.

Forbes už od roku 2004 sestavuje žebříček nejvlivnějších žen světa, stejná metodologie byla použita také pro Česko. Šimůnek uvedl, že při sestavování žebříčku vycházeli z více než stovky jmen, ze kterých vybrali padesátku nejvlivnějších žen Česka. Zařadili mezi ně nejen Češky, které ovlivňují dění v tuzemsku, ale i cizinky, které tu žijí a pracují. Přidali k nim také mimořádně úspěšné Češky, které prorazily v zahraničí a mají vliv přesahující hranice ČR.

Při výběru padesátky se přihlíželo k obratům a ziskům firem, které ženy vlastní či řídí, a k jejich rozpočtům. V případě nadací a neziskovek pak k penězům, jež přerozdělují. Zároveň se přihlíželo k mediálnímu, politickému a sociálnímu vlivu v posledních 12 měsících, zda jsou ženy aktivní na Facebooku, blogují a kolik zmínek o nich je v médiích nebo na Googlu.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: adr, čtk

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Až vám budou v nedělním Newsroomu vysvětlovat, proč „nepustili“ video z útoku na Novém Zélandu... Takto to bylo doopravdy

20:32 Až vám budou v nedělním Newsroomu vysvětlovat, proč „nepustili“ video z útoku na Novém Zélandu... Takto to bylo doopravdy

Česká televize dnes zveřejnila upoutávku na nedělní Newsroom ČT24, v němž redaktorka Tereza Řezníčko…