„Rozhodně nepovažujeme z pohledu zemědělců a potravinářů za standardní, aby podobnými slevovými akcemi bylo degradováno jejich úsilí a fakticky tak docházelo k pokřivování trhu. Doslova devalvační ceny zmíněných potravin navíc mohou přispět k rozšíření fenoménu plýtvání,“ uvedl úřad.
Podle něj z pohledu platných zákonů nejde prodávat zboží za podnákupní nebo podnákladové zboží, což je v případě litru mléka za korunu zcela markantní. „Stejně tak je diskutabilní otázka takového tržního chování dopadu na výběr DPH. S ohledem na všechny tyto skutečnosti pan ministr zmínil nezbytnost prošetření ze strany ÚOHS, případně i ze strany dalších institucí. Právě probíhá právnická analýza možností a příprava podnětu,“ dodalo ministerstvo, které v minulosti ještě žádný návrh k antimonopolnímu úřadu na šetření těchto praktik nepodalo.
„Žádný oficiální podnět jsme doposud neobdrželi. Jednorázové krátkodobé akční nabídky, které se pravidelně neopakují, jsou běžnou obchodní praxí, která je v souladu s právními předpisy ČR,“ oponuje ministerstvu mluvčí řetězce Renata Maierl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp