Námraza není chybou ČD, zdůraznil prezident strojvůdců. A pokud jde o odškodnění...

02.12.2014 21:20

Speciál Hyde parku České televize byl v úterý věnován ledovce vládnoucí Česku. O situaci diskutovali Jaroslav Ďuriš, generální ředitel DPP, Jindřich Hlas, prezident Federace strojvůdců ČR, ředitel pražské záchranky Zdeněk Schwarz a člen představenstva ČD Michal Štěpán. Před kamerami zaznělo, že za vlaky stojící dlouhé hodiny na jednom místě rozhodně nenesou odpovědnost České dráhy. Rychlost, s jakou kalamita nastoupila, byla totiž nevídaná.

Námraza není chybou ČD, zdůraznil prezident strojvůdců. A pokud jde o odškodnění...
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj - ilustrační foto

Štěpán hned v úvodu pořadu uvedl, že České dráhy situaci nepodcenily, protože se kalamita projevila velmi rychle, v řádu desítek minut, a postihlo to desítky tisíc cestujících, s čímž se nedalo tak snadno vyrovnat.

Případy odškodnění budou posuzovány individuálně

I Hlas potvrdil, že na nic podobného se nedá připravit. „Nedovolím si vůbec připustit, že by bylo chybou Českých drah to, co se stalo," zdůraznil prezident Federace strojvůdců ČR. České dráhy prý nemají dost dieselových lokomotiv na to, aby řešily katastrofu takového rozsahu.

Dočkají se cestující ČD odškodnění? Štěpán zdůraznil, že jde o složitou otázku, ale firma se řídí platnou legislativou. Mimo jiné to znamenalo, že se pracovníci drah snažili najít i ubytování pro čekající cestující. „V souvislosti s touto situací jsme rozhodli o nadstandardním odškodnění nad rámec, který nám ukládá legislativa, a jednotlivé případy budeme posuzovat," prohlásil Štěpán.

Ředitel Ďuriš následně přiznal, že si lidé v podobných situacích stěžují na nedostatek informací, ale DPP prý dělal, co mohl, nasadil např. pracovníky, kteří podávali informace lidem. „Ani v pražské hromadné dopravě jsme nezažili podobnou situaci. V Praze namrzalo trolejové vedení, ale silnice byly sjízdné," podotkl Ďuriš. Prodloužení jízd metra do půl druhé je dalším vstřícným krokem, ale na celou noc by něco podobného zařídit nešlo. Nesmí se totiž zanedbat noční údržba.

Další opatření by vyšla na stovky milionů korun

Samozřejmě by bylo také možné přijmout řadu technických opatření, která by pomohla především u tramvají, ale vyšlo by to na stovky milionů korun, což se příliš nevyplatí s ohledem na to, jak řídce se ledovka v podobném rozsahu objevuje.

Schwarz před kamerami opakovaně ujišťoval, že záchranná služba v Praze funguje bez problémů, byť byl kvůli námraze zaznamenán zvýšený nárůst výjezdů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

Euro je cestou k vyšší prosperitě a stabilitě naší ekonomiky

To tvrdíte vy. Pokud ale vím, třeba v Řecku měli Euro a dostali se do velkých finančních problémů, které pak řešili ostatní státy, takže kdyby byla vaše teze správná, jak to že se Řecko dostalo do takových dluhů a hrozil krach jejich ekonomiky?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

O 150 Kč méně. V Polsku. Doufali, že si toho nevšimnete

13:21 O 150 Kč méně. V Polsku. Doufali, že si toho nevšimnete

Že se nakupovat v Polsku už nevyplatí? Možná nesouhlasí Češi, kteří si koupili kilo krůtích prsou v …