Tímto krokem by totiž Česká republika ztratila přímý přístup k zámořským přístavům.
"Dostala jsem oficiální dokument určený pro rozpočtový výbor Spolkového sněmu. V něm spolkové ministerstvo dopravy doporučuje omezit lodní dopravu na Labi a investovat pouze do splavnosti ostatních toků na území Spolkové republiky Německo. Dovoluji si prohlásit, že jde o útok, který má za cíl zlikvidovat významnou část českého exportu. Omezení splavnosti Labe, by pro české exportéry mělo fatální následky. Náhradní vlaková doprava by totiž přepravované zboží neúměrně prodražila. Značná část exportních firem i výrobců by tak musela ukončit činnost a o místo by přišly stovky zaměstnanců," řekla Bobošíková v rozhovoru pro Prvnizpravy.cz.
Německo se nás snaží záměrně poškodit
"Lodní doprava je nejlevnější a zároveň i nejekologičtější. Z německé strany jde evidentně o záměrný postup proti České republice. Němci prostě hájí svoje zájmy, ale takto postupuje každá země. Proto se divím se, že tak nečiní i česká vláda," dodala kontroverzní politička vzápětí.
Spolkové ministerstvo dopravy zpracovalo studii pro rozpočtový výbor Spolkového sněmu k reformě vodních cest a vodní přepravy v Německu. Podle dokumentu by měly být rozvíjeny vodní cesty na Rýně, Dunaji a středoněmeckém kanálu, Labe naopak spadlo mezi „druhořadé" cesty, na úseku od státní hranice až téměř k Magdeburgu tak bude snížena údržba.
Braňme české zájmy
Podle Bobošíkové by se tímto problémem měla zabývat Nečasova vláda a neprodleně chránit „české zájmy". "Ze strany německých úřadů jde o přímé ohrožení strategických zájmů České republiky a jde i o porušení mezinárodních smluv. Jsem vyděšená z toho, že vláda a další odpovědné státní úřady okamžitě nezačaly v této věci ihned konat. Přitom generální konzulát ČR v Drážďanech, ministerstvo zahraničních věci i další úřady byly na tuto skutečnost upozorněny už začátkem února," varuje šéfka Suverenity.
První informaci o omezení lodní dopravy na Labi se objevily začátkem letošního února, okamžitě se ozvaly dopravní a exportní společnosti. Pokud by se totiž říční cesta uzavřela, tak by Česko jako jediný vnitrozemský stát v Evropě ztratilo přímý přístupu k zámořským přístavům.
Dále čtěte:
Bobošíková jako Klausův Medveděv? Spekuluje se
"Bobo" má jasno. V přímé volbě se utká o Hrad
Bobošíková asi bude bojovat o senátorský post. Proti Dienstbierovi
Vylekaný komentář: Zhrzená Bobošíková a zhrzený Tlustý spolu
Foto: Hans Štembera
autor: jac