„K mému úžasu mí všichni předchůdci o tajně netajném dodatku taktně mlčeli a případně říkali, že když půjde do tuhého, tak se nějak dohodnou,“ uvedl současný ministr dopravy ke smlouvě o mýtném, kterou před osmi lety podepsal tehdejší šéf resortu dopravy Aleš Řebíček. Zároveň Ťok v pořadu prozradil, že tento dodatek může mít nějaké trestněprávní důsledky, na které si nechal vypracovat právní analýzu.
Ťok současně odmítl, že mohl po svém nástupu na ministerstvo udělat personální změny. „Když přijdete do prostředí, které má pět a půl člověka, kteří se zabývají mýtem, musíte pečlivě zvážit, koho vyhodíte a koho nevyhodíte,“ hájil se.
Podle druhého hosta Václava Jirovského je rovněž problém v tom, že se ministři na dopravě vyměňují jak na běžícím pásu, a tak se ministr ani nestačí otočit a řešit problémy, z nichž jeden je mýto. Nastolená cesta Ťokova ministerstva je podle něj racionální a směruje k oblasti liberalizace trhu. „A věřím, že se od toho ministerstvo neodchýlí,“ dodal.
Ťok následně uvedl, že chce, aby se v prvním kroku přesoutěžení mýtného ujala státní firma. „Chceme ten evropský systém změnit na centrální, jenž by měl být v prvním roce pokračování vydělen a který bude stát moci kontrolovat, aby jej posléze mohl zcela převzít,“ vysvětlil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jzd