Během stávky dispečerů Řízení letového provozu se prostě létat nedá. Lze to přirovnat ke kalamitě, kterou způsobil výbuch islandské sopky, jenž způsobil zpoždění řady letů. Pravým viníkem protestujících odborářů by byl ovšem ministr dopravy Žák.
Ministerský audit má najít záminku pro odvolání šéfa letového provozu
Už řadu měsíců se totiž spekuluje o tom, že dojde k personální výměně v čele Řízení letového provozu. Podle odborářů ale Žák nemá žádný důvod k tomu, aby dlouholetého šéfa prosperující firmy odvolal.
Ministr v demisi zadal audit, jehož pravým důvodem je údajně najít jakoukoli záminku pro uskutečnění svého záměru. Nejvyšší kontrolní úřad by přitom měl v lednu vydat podrobnou zprávu, ze které už nyní prosákly informace, že se prakticky žádná pochybení nenašla. Audit by tedy byl druhou kontrolou téže věci.
Postup Ministerstva dopravy je nestandardní, tvrdí odboráři
"Připadalo nám to divné. To je podle nás na postupu ministra dopravy velmi nestandardní. Upozornili jsme na to nejen pana ministra, ale i ministerského předsedu Jiřího Rusnoka. Náš názor je totiž ten, že management tu funguje v normálních kolejích a náš podnik prosperuje. Není tedy sebemenší důvod něco měnit," tvrdí prezident profesní a odborové organizace řídících letového provozu CZATCA Stanislav Mrázek.
Pokud ministerská kontrola poukáže na závažné pochybení, odboráři připustí odvolání šéfa letového provozu. Nyní se čeká, s čím přijde ministr Žák.
Na místo ředitele Klase se tlačí bývalý manažer firmy
Sám ministr odmítl, že by se chystalo odvolání Jana Klase. Ministerský audit je podle něj standardní záležitost, a proto probíhá v souběhu s kontrolou NKÚ. Žák také poukázal na to, že v řízení letového provozu nebyl audit už čtyři roky.
Podle informací serveru Týden.cz ale Žákovi není jedno, kdo sedí v čele leteckého podniku. Na místo Klase se údajně tlačí bývalý manažer firmy Pavel Černý. Vědí o tom i odboráři, kteří ovšem takový scénář odmítají.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe