„Pro ČT jsme prostě nebyli se dvěma poslanci a bez poslaneckého klubu parlamentní stranou. V závěru předchozího volebního období nově vzniklá strana TOP 09 se čtyřmi poslanci a bez poslaneckého klubu dostávala ale v ČT prostor jako zavedené, tzv. demokratické parlamentní politické strany. V době, kdy TOP 09 vznikla, přitom již nikdo z jejích představitelů nebyl činitelem vlády. Prostě v případě TOP 09 zájem ČT tuto stranu zviditelňovat byl, v případě strany LEV 21 nebyl a není,“ rozčiluje se Paroubek nad dvojím metrem. Paroubek se v témto smyslu vyjádřil na svém serveru VašeVěc.cz.
Celostátní deníky jsou prý jeden horší než druhý
V hlavním vysílacím čase se prý do televize nedostal už tři roky. Ve chvíli, kdy byl „jen“ poslancem, už o jeho texty neprojevoval zájem ani deník Právo. Paroubek v této souvislosti poukazuje na to, jak tento deník kritizuje Putina a Rusko za problematické chování v mediálním prostoru, ale v praxi sám značně omezuje prostor k veřejné diskusi. Mizerně na tom prý jsou i deníky MF Dnes a Lidové noviny v majetku miliardáře Andreje Babiše.
Stejně špatnou zkušenost udělal Paroubek i s vydavatelstvím Economia, které vlastní miliardář Zdeněk Bakala. Když hájil zájmy nájemníků bytů OKD, dočkal se od lidí, jako je Jindřich Šídlo a spol. jen kritiky. Dnešní situace prý svědčí o blížícím se konci podnikatele Bakaly. „Mou radost z blížícího se Bakalova podnikatelského konce kalí jen vědomí, že tisíce horníků a dalších zaměstnanců přijdou o práci. A na Ostravsku ji jen těžko seženou,“ poznamenává expremiér.
Líp na tom byla i strana LIDEM
Paroubek se pozastavuje také nad agenturami zkoumajícími veřejné mínění. Jediná, která za něco stojí, je podle jeho názoru agentura Sanep. Ostatní agentury se prý ve svých odhadech výsledků voleb značně zmýlily, a to jak ve volbách sněmovních, tak ve volbách krajských či prezidentských. Agentura Sanep přisuzovala Paroubkově straně možný zisk okolo 3 - 4 %, ale do médií to expremiéra stejně nedostalo. Lépe na tom byla i Karolína Peake se svou stranou LIDEM či Vít Bárta s Věcmi veřejnými, kterým průzkumy přisuzovaly podstatně pochmurnější vyhlídky.
„Agentury pro výzkum veřejného mínění jsou tak de facto součástí marketingu „zavedených“ parlamentních stran. Určují vlastně lidem, běžným voličům, koho volit v příštích volbách a které hlasy naopak propadnou,“ rozčiluje se předseda NS-LEV 21.
Klauni Okamura a Bárta
Před nadcházejícími volbami prý agentury preferují stranu ANO Andreje Babiše a tandem „dvou klaunů“ Okamura - Bárta. To podle Paroubka povede k tomu, že po předčasných volbách nezbude nic jiného, než zrod koalice ČSSD a TOP 09. Komunisté a Babiš s Okamurou totiž získají především protestní hlasy a jejich koaliční potenciál je minimální. ODS je v těchto dnech na kolenou.
Ani říjnové sněmovní volby stávající společenský marasmus v zemi nevyřeší. "Politika není totiž jen o vytváření parlamentních většin, ale mimo jiné také o schopnosti vládnout. Pravice tuto schopnost neprojevila. Obávám se, že půl roku po volbách bude i vláda vedená ČSSD v podobné situaci, jako ta předchozí Nečasova," poznamenává závěrem Paroubek s tím, že svou stranu NS-LEV 21 před volbami podpoří, protože má dobře propracovaný program a kvalitní personální zázemí. Nemá ovšem dost peněz na to, aby mohla ve volební kampani konkurovat v médiích preferovaným stranám.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp