Praha prý zřídí zmocněnce pro zklidnění dopravy. Vedení města jednalo s klimatiky a slibovalo změny

21.04.2023 6:46 | Zprávy

Vedení Prahy se ve čtvrtek sešlo s aktivisty ze skupiny Poslední generace, kteří se snaží prostřednictvím blokád hlavních dopravních tepen ve městě a nátlaku docílit změny maximální rychlosti v Praze na 30 km/h. Podle pražského primátora Bohuslava Svobody (ODS) se tak stalo „v zájmu Pražanů“. Oznámil, že lidé blokující dopravu v jeho městě mají „společný cíl“ jako on. Ochrana klimatu je podle vedení města prioritou, a hodlá tak jednotlivé radnice vyzvat k „revizi dopravních režimů“, zaznívá po schůzi. „Co si myslíte o možnosti dostávat placeno za jízdu do práce na kole?“ ptá se také Pražanů koalice SPOLU.

Praha prý zřídí zmocněnce pro zklidnění dopravy. Vedení města jednalo s klimatiky a slibovalo změny
Foto: Repro Twitter @LastGenCZ
Popisek: Aktivisté organizace Poslední generace blokující dopravu v Praze

Praha je již několik týdnů pravidelně během dopravních špiček paralyzovaná skupinou klimatických aktivistů z organizace Poslední generace, kteří blokují hlavní dopravní tepny a omezují motoristy i cestující v pražské hromadné dopravě kvůli požadavku na zavedení omezení maximální rychlosti na 30 km/h.

Během protestů, v nichž se angažují například pražští Zelení, třeba zastupitel Matěj Michalk Žaloudek z Prahy 3, zaznívají požadavky též například na zavedení mýtného systému a podporu hromadné dopravy.

Aktivisté také avizují, že budou protestovat tak dlouho, dokud nedojde na omezení rychlosti na 30 kilometrů za hodinu „všude“, i například na pražské magistrále.

Ve čtvrtek se se zástupci organizace – která spustila blokaci dopravy již v březnu a do té doby uskutečnila deset podobných akcí – sešlo i pražské vedení, které dosud tvrdilo, že s protesty nemůže nic udělat, jelikož se konají na základě shromažďovacího práva garantovaného Listinou základních práv a svobod, což znamená, že je pražský magistrát nepovoluje a ohlášenou akci může zakázat jenom v omezeném počtu případů, například pokud se kryje s jinou dříve ohlášenou akcí na stejném místě.

Vedení města na schůzi podle portálu metropole deklarovalo, že „ochrana klimatu a bezpečnosti obyvatel je jejich prioritou“, a zástupcům skupiny vysvětlili, že případné změny v rychlosti v obytných zónách podléhají schválení dopravních odborů jednotlivých městských částí.

Přislíbit mělo vedení Prahy také, že vyzvou jednotlivé radnice k revizi dopravních režimů, pomoci by tomu mělo zřízení pozice zmocněnce pro zklidnění dopravy v Praze. Blokády však podle něj příliš dobré světlo na dané požadavky nevrhají a klima aktivisté by měli od nich podle něj ustoupit.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: rak

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

pojištění

Nemyslíte, že by podnikatelům více než odložení plateb sociálního pojištění pomohlo, kdybyste zálohy tak rapidně nezvedli? Jak na takové navýšení ODS vůbec mohla přistoupit? Protože co si budeme povídat dříve nebo později ty zálohy budu stejně muset zaplatit, takže ta vaše pomoc je dost vratkavá, ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fialův úřad vzpomenul na Jakeše. To neměli dělat. Otočilo se to hned, i Babiš si přisadil

9:20 Fialův úřad vzpomenul na Jakeše. To neměli dělat. Otočilo se to hned, i Babiš si přisadil

Úřad vlády na svých stránkách připomněl 35. výročí „slavného“ projevu tehdejšího generálního tajemní…