„Měření potvrzuje vysokou úroveň kvality dopravy v Praze. Nejefektivnější je logicky metro, které automobilový provoz neovlivňuje. Díky instalacím speciálních semaforů pro preferenci hromadné dopravy na světelných křižovatkách či vyhrazení dopravních pruhů se nám daří zvyšovat přesnost také u tramvají a autobusů. I díky tomu tak povrchová doprava začíná být často daleko rychlejší než jízda automobilem,“ uvedl dopravní ředitel Ladislav Urbánek.
Přesnost spojů není však pouze jediným ukazatelem měření standardů kvality pražské hromadné dopravy. Dopravní podnik včetně dochvilnosti spojů měří a vyhodnocuje celkem jedenáct ukazatelů kvality. Patří mezi ně také informování veřejnosti, jednání zaměstnanců s cestujícími, stejnokrojová kázeň, funkčnost jízdenkových automatů, bezbariérovost, plnění grafikonu (spolehlivost a dodržování jízdního řádu), dostupnost přepravy, čistota a vzhled všech vozidel, bezpečnost provozu a energetická náročnost provozu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: tan