„Je to taková česká šikovnost,“ komentoval billboard v Interview Daniely Drtinové. „Obraz pana prezidenta tam není. Je tam nepřímý odkaz formou poštovní známky,“ popsal Hynek Kmoníček reklamu, která na rozdíl od případných billboardů přímo s jeho fotografií je legální.
Moderátorka se ho proto zeptala, zda se prezident Miloš Zeman nechová jako chytrá horákyně. Na to Kmoníček kývnul. Podobný případ je to podle něj i u schvalování velvyslanců. Ty nejprve prezident exministrovi zahraničí Karlu Schwarzenbergovi nepotvrdil, ovšem jeho nástupci Janu Kohoutovi už ano.
Ministr by se podle Kmoníčka měl také chovat takto chytře. „Ministr Kohout dokázal prodat prezidentovi Zemanovi Schwarzenbergovy velvyslance,“ komentoval celou událost. „To není prezidentský naschvál, to je vyjednávací technika, kdy máte všechno v jednom balíku,“ dodal ke Kohoutovu postupu.
V pořadu hovořil šéf zahraničního odboru prezidenta i k situaci v Sýrii. Podle něj v této občanské válce neexistuje žádná dobrá varianta kromě tzv. Ženevy 2, což znamená, že by všechny strany zapojené do konfliktu zasedly v Ženevě. Okamžitý vojenský útok by tedy neschvaloval.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan