Prezidentskou volbu média ovlivní, myslí si lidé

16.10.2012 14:17

Podle průzkumu agentury STEM má 63 procent lidí za to, že prezidentskou volbu a volební účast obecně ovlivní média. Největší pozornost věnují noviny, časopisy a internetové servery podle občanů kandidátovi Janu Fischerovi.

Prezidentskou volbu média ovlivní, myslí si lidé
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jan Fischer

Hned na druhém místě se v průzkumu umístil Miloš Zeman, jeho kandidatuře se média věnují podle 52 procent lidí. Třetí skončil předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg (46 procent) a na čtvrtém místě je sociální demokrat Jiří Dienstbier (36 procent).

O tom, že průzkumy ovlivní rozhodování lidí, jelikož ukáží, že jejich hlas nebude zbytečný, je přesvědčena ale jen čtvrtina voličů. Naopak 75 procent lidí si myslí, že rozhodování bude na nich.

Vliv médií a různých průzkumů akcentují hlavně lidé, kteří chtějí k volbám jít. Je to dáno i tím, že voliči mají větší zájem o informace a sami je aktivně vyhledávají. Neukazuje se ale, že by médiím připisovali větší vliv lidé s vyšším vzděláním.

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: joh

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

„Toho bych se nerad dožil!“ Klaus ml. semlel Drahoše. Jde o důležitou věc. Brzdil i Kalousek

17:28 „Toho bych se nerad dožil!“ Klaus ml. semlel Drahoše. Jde o důležitou věc. Brzdil i Kalousek

Česká národní banka možná získá zákonnou pravomoc určovat podmínky úvěrů na bydlení. Předpokládá to …