Pro cyklisty nebezpečné město. Ale EU Prahu donutí... Cykloaktivista pohrozil před kamerou

24.02.2023 18:00 | On-line

Šéfredaktor Britských listů hovoří s cykloaktivistou Sergiem Almeidou o absenci cyklistické infrastruktury v Praze. Řidiči si prý magistrálu pletou s dálnicí a šikanují cyklisty. V Praze chybí souvislé cyklistické stezky, pro cyklisty je zde nebezpečno. Praha by měla dodržovat evropské směrnice o zklidňování dopravy a znečišťování ovzduší, pokud to dělat nebude, Evropská unie ji donutí, říká Almeida.

Pro cyklisty nebezpečné město. Ale EU Prahu donutí... Cykloaktivista pohrozil před kamerou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Cyklostezky zřejmě propagaci potřebují, jsou totiž poměrně drahé

V 573. díle Britských listů vedl šéfredaktor Jan Čulík rozhovor s portugalským cykloaktivistou Sergiem Almeidou o cyklistické infrastruktuře v Praze. Almeida jezdí každý den do práce z Holešovic, přes magistrálu, až na Pankrác. V posledních dnech se dostal do zpráv kvůli svému pokusu o nakreslení pruhu pro cyklisty na magistrále, kvůli čemuž se dostal do konfliktu s policií.

Na otázku, proč to udělal, odpovídá prohlášením, že magistrála je „dokonalým autodromem“. On se pouze snaží bezpečně dostat do práce, což však kvůli bezohlednosti a šikaně řidičů aut na čtyřproudové magistrále, kterou si většina ještě k tomu plete s dálnicí, není možné. I kvůli tomu nyní jezdí s kamerou a dle jeho názoru to napomáhá k omezení obtěžování. „Mizí 90 procent té šikany,“ říká, ale popírá, že by zveřejněním videí někomu vyhrožoval. Slouží pouze k nahlášení řidičů, kteří kolem něj jezdí v nebezpečné blízkosti a ohrožují ho tím. „Jezdím podle pravidel silničního provozu,“ prohlašuje.

Přílišná blízkost aut a cyklistů podle Almeidy znamená, že se řidiči cítí oprávnění k ježdění, jak se jim zlíbí, a že mají před ostatními přednost. Jednoduše, že podle nich ostatní účastníci dopravního provozu nemají v Praze, jakožto městu zaměřenému na auta, co dělat. „Vypadněte,“ říkají tím podle Almeidy cyklistům. „Chtějí v podstatě ukázat, kdo je tady pánem, a mají pocit, že jim to projde.“

Jan Čulík následně připomíná slova Zdeňka Hřiba, bývalého primátora Prahy, že se Almeida mýlí a v Praze je hodně cyklostezek. Příkladem uvedl podjezd pro cyklisty na Klárově a cyklostezku na nábřeží u Národního divadla. „Jo, asi tři sta metrů. Ano, krásné,“ souhlasí Almeida a pokládá Čulíkovi otázku, kde se dá najít souvislá exkluzivní cyklostezka třeba v Praze 1. Sám si odpovídá, že nikde, žádná tam není, a ať už je za to zodpovědný kdokoliv, kdo má dopravu na starosti, inauguruje vždy jen malé kusy trasy a v Praze 1 je pak pro cyklisty stejně nebezpečno, jako na magistrále.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: luk

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

pojištění

Nemyslíte, že by podnikatelům více než odložení plateb sociálního pojištění pomohlo, kdybyste zálohy tak rapidně nezvedli? Jak na takové navýšení ODS vůbec mohla přistoupit? Protože co si budeme povídat dříve nebo později ty zálohy budu stejně muset zaplatit, takže ta vaše pomoc je dost vratkavá, ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fialův úřad vzpomenul na Jakeše. To neměli dělat. Otočilo se to hned, i Babiš si přisadil

9:20 Fialův úřad vzpomenul na Jakeše. To neměli dělat. Otočilo se to hned, i Babiš si přisadil

Úřad vlády na svých stránkách připomněl 35. výročí „slavného“ projevu tehdejšího generálního tajemní…